Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" е обезпокоен от липсата на адекватна национална образователна политика за интеграция на ромското малцинство в Република България. Вече десетилетия наред държавата не успява да осъществи успешна интеграция на ромите в България, но вместо това към тях се подхожда с привилегии, чужди за другите етнически малцинства като турци, евреи, арменци и дори българи.
Синдиката направи национално изследване в училищата в България и установи:
Рекордно висок е броя на отсъствията в училищата с ромски малцинства, но наказанията и мерките, които съществуват в Правилника за прилагане на закона за народната просвета не се прилагат еднакво към роми и останали.
В училищата със смесен състав между роми и останали се наблюдава масово неусвояване на общообразователния минимум от учениците с ромски произход, но въпреки това последните се оценяват с една, две единици по високо от останалите малцинства и българската общност.
Училищата не получават никаква подкрепа от общинските и държавни власти при обхващане и задържане на ромите в училище, а също така никога общинарите не налагат санкции при неусигоряване на присъствието на децата - роми в училище.
Другият рекорд е от средства усвоени от неправителствени организации по национални и европейски програми за интеграция на ромския етнос, без осезателен резултат.
Единния разходен стандарт, който се прилага на брой ученици предразполага за укриване истинския брой на отсъствията от ромите с цел усвояване на финансовите средства за тях.
Нееднаквото прилагане на училищните закони към ромите ги превръща в граждани, които не зачитат българските и европейски закони, очаквайки политически толеранс от всяка управляваща партия.
Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" категорично заявява, че интеграцията на ромския етнос трябва да се осъществява в учебните заведения в които да се дава равен шанс на всички деца и ученици, без толериране на ромското малцинство, въпреки че е най многобройно.
Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа", ще предложи мерки на МОМН за успешна интеграция на българските роми в учебните звена.