За основното трасе вече има разрешително за строеж на аутобана, а до 3 месеца ще бъдат готови и документите за съпътстващата инфраструктура, поясниха от АПИ.
Ще започнем работа колкото се може по-бързо, за да използваме топлите летни месеци, каза Кутрас. Само строителните машини, които ще използваме за изграждането на отсечката, няма да са български. От целия персонал, който ще наемем, не повече от 10-15 човека ще са от Гърция, останалите ни работници ще са българи, обеща гръцкият бизнесмен.
Шефът на "Актор" похвали нашата организация на търга за лот 3 и добави, че в Гърция може само да се мечтае за подобна бърза процедура.
Теренът за изграждане на отсечката от "Тракия" от Нова Загора до Ямбол е равнинен и няма предвидени много допълнителни пътни съоръжения, затова успяхме да дадем ниска оферта за изпълнение и спечелихме търга, поясни Димитрис Кутрас. Трасето, което ще строим, се пресича само на две места с други шосета. Това показва, че проектът е направен много добре.
Имаме амбицията да участваме и в други търгове за изграждане на автомагистрали в България. Договорът ни за лот 3 на "Тракия" е първата ни държавна поръчка, която ще изпълняваме тук, и ще направим всичко възможно всички българи да останат доволни от качеството на работата ни, допълни той.
"Актор" спечели търга за лот 3 с оферта от 111,644 млн. лева без ДДС за изграждането на 35,7-километровата отсечка между Нова Загора и Ямбол, при заложен от пътната агенция бюджет на поръчката 108 млн. евро. Още 10 компании подадоха оферти, четири от които бяха отстранени на първия етап от процедурата.
Аутобанът трябва да е готов през 2012 г.
Амбицията на правителството, декларирана многократно, е, че по атубана до морето трябва да може да се пътува още през лятото на 2012 г.
Решението за изграждането на "Тракия" е взето през 1964 г., като тогава тя е замислена като част от автомагистрален пръстен, включващ още магистралите "Хемус" и "Черно море". Строителството започва през 1975 г. и десет години по-късно влиза в експлоатация първият участък на магистралата от София до Пловдив. В следващите 10 години са извършени предпроектни проучвания на лотове 2, 3, 4.
През юли 2000 г. правителството сключва финансов договор с Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) на стойност 100 млн. евро, с които да се изградят отсечките Оризово-Стара Загора и Карнобат-Бургас. От българска страна съфинансирането е в размер от 140 млн. евро.
На 1 юли 2006 г. официално е пуснат в експлоатация първият подучастък от лот 1 между Оризово и Чирпан, с което общата дължина на магистралата става 186,5 км. На 2 ноември същата година е открит участъкът Карнобат пътен възел "Бургас запад" при кв. Ветрен (35,2 км) от лот 5.
На 5 октомври 2007 г. официално е пусната отсечката между Чирпан и Стара Загора, с което завършва изграждането на лот 1 (Оризово Стара Загора) с обща дължина 38,7 км.
Източник: в. "Монитор"