Образователните инициативи на Yettel бяха отличени в конкурса на PwC "ESG Awards"

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
15:22
322
Yettel спечели наградата за "Образователна кампания“ в конкурса "ESG Awards“, организиран от PwC България. Отличието е за зелените инициативи на телекома, които популяризират устойчивото развитие и повишават осведомеността по ключови теми като рециклиране, кръгова икономика и електронни отпадъци. Признанието е поредното доказателство за ключовата роля на компанията да насърчава знанието и ангажираността по важни въпроси, свързани с опазването на околната среда и по-устойчивото бъдеще.

Конкурсът на PwC България се провежда за трета поредна година. Неговата цел е да отличи компаниите, които развиват успешни ESG стратегии, иновации, образователни кампании и проекти, като представя и поощрява добрите примери от различните сфери на бизнеса. В тазгодишното издание се включиха близо 50 компании от 14 индустрии с общо 70 кандидатури. Те се състезаваха в четирите категории – "Стратегия“, "Иновации“, "Образователна програма“ и "Лидер в устойчивото развитие“. "ESG Awards" 2024 се организира в партньорство със СУ "Св. Климент Охридски“ и Центъра за устойчиви финанси и енергетика.

Образователните кампании на Yettel, свързани с устойчивото развитие, са важна част от ESG стратегията на телекома. В нея компанията си поставя за цел всяка година да ангажира 2,5 млн. души относно отговорното потребление и устойчивия начин на живот и така да направи тези теми по-достъпни и разпознаваеми сред хората. През 2023 г. Yettel достигна до над 2,9 души или почти половината от населението на България, като за втора поредна година дори надмина собствената си цел. Постижението е резултат от редица информационни и рекламни кампании, както и програми за насърчаване на рециклирането на стари електронни устройства.

Сред най-емблематичните инициативи на телекома е "РЕЦИКЛАТОРЪТ на Yettel". Интерактивната инсталация разказва по разбираем и ангажиращ начин последствията от замърсяването с електронни отпадъци, като обръща особено внимание на действията, които може да предприеме всеки човек, за да ограничи негативния ефект за природата. С помощта на изкуството, мобилната инсталация във формата на огромно шкафче привлича любознателните посетители, които искат да научат за пътя на устройствата – от добива на материалите, вложени в тях, през производството и веригата за дистрибуция до ръцете на потребителите, както и как може да завърши животът им след като излязат от употреба. Въздействащата 270-градусова прожекция разказва за принципите на кръговата икономика и "превежда“ на достъпен език ползите от рециклирането.

Цветният куб посети няколко локации в София и Пловдив, където подкани хората да предадат старите си устройства за рециклиране в специални чекмеджета за събиране на електронен отпадък. Само за 4 месеца инсталацията успя да събере над 1000 кг електронни отпадъци и да достигне до над 200 000 души с посланията си за отговорна употреба на технологиите.

Данните от скорошно проучване на Yettel показват също и ръст на информираността по темата през 2024 г. – вече 79% от потребителите са наясно, че сред мобилните оператори има такива, които събират и рециклират стари устройства при 65% през 2022 г. Положителните тенденции се подкрепят и от желанието на хората да рециклират неработещата техника – 69% от участвалите в анкетата заявяват готовността си да започнат да го правят в бъдеще.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Земетресение в България
Точно след 36 часа хубавото време ще бъде просто приятен спомен
Почивните дни през 2025 година
Свидетел по делото с Виолета Донева разказа за ужаса, на който се...
Външно за "Фокус": Четирима от петимата български граждани в Испа...
"Календар на плащанията" на НОИ за пенсии и обезщетения през ноем...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).