Образователният министър за входния тест за деветокласниците: Ще включва повече практически задачи

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
09:44 / 05.12.2023
1896
Оценките от PISA за страната са около и под средното ниво за Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. Това заяви в пред NOVA министърът на образованието Галин Цоков. За излизането на днешните оценки на функционалността на образователната система министърът очаква оценките да са сходни с тези от PISA 2018.

Цоков представи повече информация за идеята за учениците от 9. клас също да бъде въведено входно ниво. То ще включва практически задачи, така че учениците да могат да приложат функционално уменията, които са усвоили до 8. клас, както и да се видят пропуските. Това ще е и възможност за учителите да разработват и оценяват такъв тип задачи.

Според министъра по-добрите оценки на учениците до 4. клас при външно оценяване се дължат и на факта, че има повече интегралност, а знанието се изучава в своята цялост. Освен това учителите до 4. клас обикновено работят по двама в екип и познават по-добре индивидуалните качества на всяко дете.

"Изграждането на STEM центровете, това не е само среда, в която могат да се преподават природни науки. Това е среда, в която учителите по различни дисциплини ще могат да преподават съвместно, да изграждат интегрални знания в учениците, за да могат след това те да ги прилагат в практиката", заяви Цоков.

По думите му импулсът за иновативно образование, който се наблюдава в някои училища, трябва да бъде принесен на повече места, за да се стигне до по-голяма практическа приложимост.

"Външното оценяване след 7. клас се е превърнало във вход за гимназиалния етап на обучение. Ако направим отделен приемен изпит за гимназиите , това също не би било ефективно. Това означава, че ние не даваме достъп до качествено образование на всяко дете, щом има вход и изпит. Може би трябва да преориентираме това външно оценяване към по-голяма интегралност на задачите, за да не се учи само български и математика, а да се използват знания от повече дисциплини", заяви Цоков.

Министърът каза още, че образованието трябва да се промени, така че да е насочено към индивидуалните качества на всяко дете. "Платформата "Дигитална раница" може силно да персонифицира обучението, да го направи индивидуално, спрямо способностите на всяко дете.

Виж коментарите (0)

Още по темата (944):
23.07.2024 Денков: Не съм предлагал Николай Ненчев за посланик на България в Украйна
23.07.2024 ПП: Кабинетът "Денков" е оставил България с най-нисък дълг в ЕС
08.04.2024 Николай Денков пред посланици: Корупцията в България е свързана с Русия
07.04.2024 Карлос Контрера: Лена недоволства от състава на служебния кабинет
07.04.2024 Браншови организации настояват Зарица Динкова да остане министър на туризма
05.04.2024 Петков: Борисов и Пеевски изнагляха
Още новини от Национални новини:
Уволниха учителката, затваряла деца в шкафове в детска градина!
Деца са били заплашвани от група биячи в мол
МВнР с важно предупреждение към пътуващите за Румъния
Австрия с нови условия пред България и Румъния за отпадане на вет...
Всички Unlimited планове на Vivacom са без ограничения в скоростт...
Борисов и Кирил Петков също са получили отличие за заслуги към ук...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).