Димитър Попов e собственик на Penguin travel и член на Алианса на туристическата индустрия в България (АТИБ). ТОй гостува в предаването
"Светът е бизнес" по Bloomberg TV Bulgaria. В своето гостуване в прав текст каза защо 1 милион българи ходят на море в Гърция, а не у нас
Преди презастрояването България е имала най-добрия продукт "морска почивка", като например броят на туристите от Дания през периода 2006-2007 г. е бил 120 хил., докато през 2019 г. е бил 30 хил. От този спад печели туристическата индустрия на Гърция и Турция, каза гостът.
"Проблемът не е, че 1 млн. българи почиват в Гърция, а че им харесва повече. Има повтаряемост. Средният турист, независимо дали е българин или датчанин, не обича изненади. Той се връща година след година в същия хотел, който му е харесал, и иска предсказуемост. Не иска да не може да намери къде да паркира колата си, да се бие за шезлонг и чадър на плажа, да го излъжат в сметката или да му вземат 6 лв. за минерална вода и 12 лева за цаца. Той е готов да си плати, за да няма такива изненади. А този турист, който всяка година ходи на едно и също място, той е този, който пълни чартърите и на него разчита туристическият бранш", каза Попов.
За това какво е отношението на България към туриста и българския туристически продукт може да се съди по факта, че "ние сме единствената държава в света, в която преди години се събираха подписи, Несебър да бъде изваден от UNESCO, за да се отприщи инвеститорския интерес".