ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Обявиха кое предаване е най-малко гледано и кой формат е най-харесван
Автор: Екип Plovdiv24.bg 08:47 / 11.03.2024Коментари (0)9892
©
От средата на февруари малкия екран е арена на богата палитра от тв формати с голяма претенция да спечелят публиката изцяло. Основните бойни единици са ударен отряд имитатори, танцьори начело на гарнизон от актьори и певци, кандидат-готвачи, гарнирани с лица от екрана и социалните мрежи, влюбени двойки в атака и куп девойки на война за един ерген. Минаха две седмици от старта на повечето формати и към момента най-много почитатели има "Като две капки вода" по NOVA, сочат данните на пийпълметрична агенция ГАРБ.

Шоуто за имитации последните години се оформи като чудовището на родния ефир и конкуренцията не смее да пусне нищо срещу него. Началото на новия сезон отчита 45.10 общ шер (аудиториен дял в групата 18-59+). Така обикновено в неделя, когато се излъчва, bTV залага в програмата си филм и е пас в това раздаване.

Фаворитът, който побеждава всичките си преки съперници, е Hell's Кitchen. Неговата премиера беше заедно с тази на "Денсинг старс" на 20 февруари. Това беше ключовият сблъсък - кой ще вземе превес още на старта. Победата отива в кухнята при шеф Виктор Ангелов. Hell's Кitchen завоюва 36.08 шер, а "Денсинг старс" - 26.30 шер. Това съотношение се запазва и на 27 февруари, когато драмите около печката имат 33.42 шер, а вихрените танци - 26.29 шер. "Един за друг" също се радва на сериозен интерес към премиерните му два епизода на 14 и 15 февруари (32.77 и 31.70 шер), с които открадва повече публика от иначе харесваното шоу "Кой да знае?" по bTV.

В другите дни приключението за двойки си поделя почти 50/50 аудиторията с "Аз обичам България" (28.31 шер) и "Бригада нов дом" (27.34 шер). На дъното на класацията парадоксално е най-скандалният и най-коментиран в социалните мрежи формат "Ергенът". Премиерата му в два дни (26.47 и 26.01 шер) не успява да пребори Hell's Кitchen (33.34 и 31.31 шер), като този неуспех се повтаря и в следващите им директни сблъсъци.

Така излиза, че романтичното риалити хем е най-малко гледано, хем е най-широко обсъждано. Мнозина го определиха за телевизионно дъно. Иво Сиромахов пък обърна фокуса към двуличието на зрителите с ироничен коментар:

"Виждам, че и тази година никой не гледа "Ергенът". Фейсбук прелива от статуси на хора, които дори не биха го погледнали. Под нивото им е. Просто ей така случайно са сърфирали по каналите в търсене на Шестата симфония на Густав Малер в изпълнение на Чикагската филхармония, ама докато я търсят, СЪВСЕМ СЛУЧАЙНО са мернали "Ергенът" и са дълбоко възмутени. И веднага са го изгасили. Щото то това не се търпи!".

В крайна сметка Сиромахов констатира: "От всички в "Ергенът" най-много се излагат зрителите". Въпреки силното възмущение към предаването участничките в него са окупирали социалните мрежи като герои на мемета, коментари и всякакви диспути по повод на външния им вид и поведение. "Ергенът" е международен формат, който се излъчва в 31 държави по света. Но какво разкрива BG реализацията му за нашия ефир - коментира пред "24 часа-168 истории" медийният анализатор Георги Лозанов.

"Едно и също риалити има различни послания в зависимост от културния контекст, в който попада. В България то е телевизионен манифест на победилата чалга естетика, според която е решен имиджът на участничките. Те претендират - а някои може и да са, млади жени с познавателни интереси и сериозни професии, едва ли не интелектуалки, но изглеждат досущ като чалга изпълнителки с присъщата им раздаваща се еротика. Разголените гърди казват много повече от изречените думи. Посланието е: всички са еднакви - искат да са обект на мъжките желания, обещават "от натура" психосоматични удоволствия, независимо на какви се правят и независимо дали сме в 90-те години на миналия век, или 20-те на този".

Според Лозанов форматът разчита на две противоречия, които се отнасят не само до нашата, но и до днешната западна култура като цяло.

"Първото е между мачисткия замисъл в "Ергенът" - стойността на жената да се определя от оценката на мъжа, и от друга страна, равнопоставеността на половете, прокламирана като основна ценност на културата, родила този замисъл. Второто противоречие е между преследването от радикалните феминистки на естествените прояви на кавалерство като подценяващи жената и нейната неотменима потребност да предизвика вниманието на мъжа - да направи комплимент, да целуне ръка, да подари цвете. И вижте омагьосания кръг, който се получава: "Ергенът" реабилитира кавалерство, но в такъв унизителен формат, че само подхранва феминиските му отрицания.

Тези противоречия превръщат гледането на "Ергенът" в своеобразна наказателна акция към крайните прояви на либерализъм, които са му същностно чужди и го компрометират. Нещо подобно са и демонстрациите на симпатии към Путин, но разбира се, къде-къде по-безопасно е да харесваш един мачистки формат, отколкото диктаторски режим.

Зрителите насърчават тенденциите на малкия екран, от които после се възмущават. Каква е тази тяхна потребност? Това е влечението към неприличното, останало още от палавото детство, на което сега можеш тайно да се поддадеш и после явно да критикуваш другите, че го правят. А самото неприлично е добре познатият коктейл от силикон, власт, подчинение, скъпи коли и евтина слава. Остава въпросът колко вредно може да е едно такова забавление. И трябва ли да се притесняваме как фрапантните профили на участничките, които са търсен ефект, биват възприемани от по-младата аудитория.

Притеснителното е, че форматът лансира като престижен един лицемерно романтичен и празноглаво разточителен лайфстайл, изпълнен с кичозен лукс, какъвто "обикновените хора", естествено, не могат да си позволят и това трябва да насади у тях комплекси за малоценност на меркантилно-битова основа - коментира още Лозанов. - А те превръщат ценностно неукрепналите зрители в пленена аудитория не на пианисти и IT специалисти, каквито са въображаемите "екранни ергени", а на пластически хирурзи, квартални далавераджии и дилъри на наркотици, които реално ги чакат пред входа на дискотеката", пише "168 часа".


Още по темата: общо новини по темата: 6976
28.11.2024 »
07.11.2024 »
30.10.2024 »
23.10.2024 »
09.10.2024 »
01.10.2024 »
предишна страница [ 1/1163 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юни 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет 2025
Зима 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: