ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Обявиха спешни мерки за оздравяване на БДЖ и НКЖИ
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:05 / 04.07.2013Коментари (3)3259
© Plovdiv24.bg
С 1 милиард лева са се увеличили разходите в периода 2009 - 2012 година в най-важните предприятия от железопътния сектор, заяви на пресконференция днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения Данаил Папазов. Той окачестви управлението на двете дружества през последните три години - Български държавни железници /БДЖ/ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/, като запушване на дупки при липса на планиране.

Нетните загуби на Холдинг БДЖ от 2005 г. до 2008 г. са под 2,5 милиона лева, а за периода от 2009 г. до 2012 г. вече достигат почти 193 милиона лева, посочи министър Папазов. По думите му тази негативна разлика е постигната на фона на сериозни съкращения от 4 701 човека в периода 2009 г. - 2012 г. на служители от дружествата към Холдинга. В същото време анализът сочи сериозно нарастване на предоставената субсидия през годините. От 2005 година до 2008 година Холдингът е субсидиран общо с 420 милиона лева, а от 2009 до 2012 година - със значително повече средства - 676,6 милиона лева.

Общият извод, според министър Данаил Папазов е, че Холдинг БДЖ и неговите дружества не са се управлявали правилно и са натрупали огромни задължения към НКЖИ и към кредиторите. Почти нито една препоръка от плана за спасяване на БДЖ, не е спазена с изключение може би единствено на съкращенията на персонала.

Във връзка с лошото финансово състояние на Холдинг БДЖ, непрекъснато намаляват приходите на НКЖИ от инфраструктурни такси. През от 2005 г. дружеството е имало приход от 147,6 милиона лева, а през 2012 г. намаляват до 87 413 хил. лева. В същото време драстично се увеличават предоставените средства от държавния бюджет за развитие и експлоатация на железопътната инфраструктура - от 41 милиона лева за 2005 г. на 217 милиона лева за 2012 г. В същото време от 2010 година до 2012 година в НКЖИ са направени съкращения на 20% от персонала.

Министър Папазов подчерта, че сред мерките за оздравяване на двете железопътни дружества, са прекратяване на приватизацията на "Товарни превози" и преструктурирането му, изчистване на задълженията на "Холдинг БДЖ" ЕАД към ДП "НКЖИ" по схемата дълг срещу собственост на три етапа до 2014 година, продажба на сгради и имоти.

Министър Данаил Папазов представи програма за оздравяването на двете дружества която включва:
• Изчистване на задълженията на "Холдинг БДЖ" ЕАД към ДП "НКЖИ" по схемата дълг срещу собственост на три етапа:
- До 15.07.2013 г. - 12 000 000 лв.
- До 31.12.2013 г. - 25 000 000 лв.
- До 31.12.2014 г. - 60 000 000 лв.
• Продажба на сградите и имотите на ДП Национална компания "Железопътна инфраструктура", прехвърлени от "Холдинг БДЖ" ЕАД по схемата дълг срещу собственост на три етана:
- До 31.12.2013 г. - 10 000 000 лв.
- До 30.06.2014 г. - 25 000 000 лв.
- До 30.06.2015 г. - 60 000 000 лв.
• Прехвърляне на жп мостовете на Фериботен комплекс Варна от ДП"НКЖИ" към ДП "Пристанищна инфраструктура" в срок до 31 декември 2013 г.
• Продажба на неоперагивни активи и скрап
• Преструктуриране на БДЖ "Товарни превози" ЕООД чрез:
- Краткосрочен план - края на 2013 г.
- Средносрочен план - края на 2014 г.
- Дългосрочен план - края на 2017 г.
• Дислокация на ръководството и администрацията на "Холдинг БДЖ" ЕАД, БДЖ "Товарни превози" и БДЖ "Пътнически превози" от сградата на ул. Иван Вазов на Централна жп гара София и жп гара Подуяне до декември 2014 г.
• Осъществяване на структурна оптимизация и стриктен контрол върху дейността на ДП Национална компания "Железопътна инфраструктура".



Още по темата: общо новини по темата: 405
27.11.2024 »
27.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
15.11.2024 »
08.11.2024 »
предишна страница [ 1/68 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 04.07.2013 г.
+1
 
 
Много ясно, парите, предназначени за БДЖ отиваха за асфалт! Е&а и се мамата на железницата! Бойко, искам да ти стана баща!
Aнонимен
на 04.07.2013 г.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Футбол - други
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
Детско-юношески футбол
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: