ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Около 90% от автосервизите в страната били в сивия сектор | ||||||
| ||||||
"Около 90% от автосервизите в страната са в сивия сектор - не плащат данъци и не могат да гарантират качество на извършваната услуга. За работата на бранша като цяло няма законов регламент, въпреки че 62% от автомобилите у нас са на повече от 15 години, а голяма част от инцидентите на пътя стават в резултат от технически неизправности." Това коментира в рамките на форума Емил Германов, председател на Съюза на автосервизите в София. "Предишното правителство възложи на "Автомобилна администрация" да извърши съответните анализи, за да се въведе специален регламент за работата на автосервизите, но не изкарахме мандата си, а така не успяхме да финализираме и предприетите мерки", разясни Ивайло Московски, който бе транспортен министър в кабинета на Бойко Борисов. "Не целим да поставяме високи изисквания, които биха затруднили малките сервизи. Затова търсим варианти за въвеждането на облекчен регистрационен режим. Той може да залегне в отделен закон, но би било по-лесно да заработи чрез допълнение в Закона за движение по пътищата, а също и в останалите нормативни актове, които имат отношение към дейността", допълни Московски. По думите му регламентът би имал ефект върху качеството на обслужване, безопасността на хората, както и върху спазването на екостандартите, наложени от ЕС. "Дискусията във Варна бе предшествана от кръгли маси в Бургас и Пловдив. Утре ще се срещнем с бранша в Русе. Предстоят ни срещи и в София", съобщи народният представител Иван Вълков, който бе председател на транспортната комисия в 41-вото Народно събрание. Депутатите призоваха представителите на автосервизите да участват активно в изработването на регламент за дейността на бранша, който да наложи критерии за качеството на ремонтите, за оборудването и квалификацията на кадрите. Присъстващите единодушно се обединиха около мнението, че секторът се нуждае от регистрационен режим, но обсъдиха и необходимостта от контрол. Акцент в разговора бе и предложението собствениците на обекти, които извършват ремонт на автомобили на нерегламентирани места, да бъдат санкционирани с глоба между 1000 и 1500 лв. Обмисля се и създаването на браншова камара, която да сезира компетентните органи за нарушители, и да изготви публичен регистър на автосервизите. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятели
Aнонимен
на 19.11.2013 г.
0
на 19.11.2013 г.
0
на 19.11.2013 г.
0
на 19.11.2013 г.
0
на 19.11.2013 г.
+3
на 19.11.2013 г.
0
на 18.11.2013 г.
+3
на 18.11.2013 г.
0
на 18.11.2013 г.
0
на 18.11.2013 г.
+2
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5585) | 59% | |
Не (3056) | 32% | |
Не мога да преценя (900) | 9% |