Орлин Павлов, ДесиСлава, Наско от БТР и Дара с важен апел към ресторантьорите и хотелиерите
Мащабна кампания за популяризиране на услугата MusicPro стартират организацията на автори и композитори МУЗИКАУТОР и дружеството за колективно управление на сродни права в музиката ПРОФОН. Чрез услугата всеки собственик на туристически, търговски или друг публичен обект може да получи пълен лиценз за използваната музика, като по този начин изпълни изискването на Закона за авторското право и сродните му права (ЗАПСП).
"Заплащането на авторски възнаграждения представлява инжекция в културния сектор, която стимулира творчеството и дава възможност на креативните индустрии да генерират ново съдържание, с което да захранват бизнеса“, посочи Иван Димитров – изпълнителен директор на МУЗИКАУТОР. Той обясни, че икономическата логика и превръщането на туристическите и търговските обекти в България в лоялни ползватели на музикални блага са сред основните аргументи на Национален фонд "Култура“ да подкрепи проекта на МУЗИКАУТОР "Авторските права – основен инструмент за инвестиции в музиката“.
За периода на кампанията, реализирана по този проект, експертите на МУЗИКАУТОР и ПРОФОН ще предоставят консултации, от които ползвателите ще разберат повече за отстъпките, които могат да ползват, ще научат как се калкулира цената и ще могат да заявят своя лиценз бързо и лесно чрез онлайн портала.
В кампанията се включват редица български автори и артисти, които застават с лицата си и отправят апел към туристическия и търговския бранш да лицензира музиката в своите обекти, за да подкрепи творчеството, от което има нужда в бизнеса си. Сред тях са Орлин Павлов, ДесиСлава, Атанас Пенев от БТР, изпълнителите на "Вирджиния Рекърдс“ DARA, Dara Ekimova, Михаела Маринова, а също и Прея, VenZy, Силвия и Теди Кацарови, Дует "Ритон“ и други.
Владимир Владимиров – изпълнителен директор на ПРОФОН, коментира ползите, които лицензирането на музиката генерира както за бизнеса, така и за музикалната гилдия: "Заплащането на продуцентските и изпълнителските права повишава качеството на музиката и ще даде възможност на българските изпълнители да излязат на международната сцена".
Той обясни, че кампанията предвижда широко популяризиране на услугата MusicPro чрез традиционните и онлайн медии. Нейната цел е да обхване всички големи центрове в страната, където туристическият сектор е добре развит, и да информира по достъпен и лесен начин за свободата да избираш неограничено музиката за своя ХОРЕКА обект.
Като част от кампанията МУЗИКАУТОР организира редица семинари и обучения на територията на страната, на които представители на общинската администрация и местните бизнеси получават повече информация за начините за лицензиране, условията и възможностите, които предоставя организацията.