© Plovdiv24.bg | | От 1 февруари спират и камионите, съобщи Красимир Лалов, зам.-председател на Националното сдружение на българските превозвачи (НСБП). Това ще прекрати доставките на стоки и суровини за магазините и фирмите. Договорихме се с Национално сдружение на автобусните превозвачи в България да подкрепим техния протест, тъй като страдаме от едни и същи проблеми, обясни Лалов.Основно това е сивата икономика, която на пазара на товарните превози е по-страшна от тази при автобусните, заяви той. Става дума не само за камионите, които извършват обществен превоз (б.а. - срещу заплащане) с табели "Превоз за собствена сметка", заяви Лалов. На пазара работят хиляди камиони, които нямат нито лиценз, нито "Гражданска отговорност", като подбиват цените и возят необезпокоявано под носа на контролните органи, коментира Лалов.
Част от сивия сектор са и чуждестранните дружества, които регистрират фирми за товарни превози у нас, посочи Лалов. Те не спазват изискването за уседналост - да имат у нас офис, гараж, счетоводство и пр., но въпреки това никой не ги проверява, коментира Лалов. Поставихме проблемите пред министъра на транспорта още при встъпването му в длъжност, посочихме и начините за решаването им, но досега нищо не се случи, каза Лалов. За събота и неделя в Пловдив е насрочено общо събрание на другата голяма браншова организация за товарни превози - БАСАТ, на която ще бъде решено дали и тя ще подкрепи обявената от автобусите стачка от 1 февруари.
Източник: в. Стандарт |