ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
От страната през 2011 г. са изнесени автомобили за около 36,4 млн. евро
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:37 / 28.09.2012Коментари (1)2213
©
65% ръст в търговията с автомобили през 2011-а година в България, отчита Евростат в анализ за международната търговия с автомобили.

По-голямата част от държавите-членки на ЕС отчитат значително нарастване на темпа на износ, като най-голям ръст - 94%, бележи експортът от Кипър. Данните са от второстепенно значение за търговията с автомобили в рамките на ЕС, уточнява анализът.

От България през 2011 г. са изнесени автомобили за около 36,4 млн. евро, докато износът на автомобили от целия ЕС е на стойност 93,8 милиарда евро.

Най-голям ръст в износа на автомобили сред страните-членки отчита Германия - плюс 56,4 млрд.евро или 24 на сто. Следват Великобритания, Белгия, Испания, Словакия. Износът на коли от ЕС особено рязко се е увеличил към Китай - плюс 47 на сто и към Русия - плюс 40 на сто.

Намаление е регистрирано в три държави-членки на ЕС - Гърция - минус 33 на сто, Финландия - 18 на сто и Малта - 11 на сто.

Вносът на автомобили за ЕС през 2011 г. е за 24,2 млрд. евро като търговският излишък е от 69,9 млрд.евро.

Германия отново бележи най-висок ръст във вноса на автомобили - 7,7 млрд евро. Следват Белгия, Италия, Франция, Великобритания. Люксембург е държавата-членка, в която вносът на коли бележи най-значим ръст - плюс 34 на сто, следват Чехия и Дания.

По този показател България е с отрицателен баланс - внос на автомобили за 40 млн. евро - минус 6 на сто, като най-силна за вноса у нас е била 2009 г. - за 48,2 млн. евро.

Близо 30% от вноса на автомобили в ЕС идва от Япония, следват САЩ - 20 на сто, Южна Корея и Турция - по 14 на сто.

Според анализа на Евростат автомобилната индустрия продължава да бъде от първостепенно значение за ЕС, където се произвеждат около една четвърт от автомобилите в света.

Индустрията заема дял от 5 на сто от заетостта в ЕС и е важен фактор за много национални икономики.

По данни на Патрик Блейн, председател на Международната организация на автомобилните конструктори, производството на автомобили в света през 2011 г. е достигнало рекорд от над 80 милиона броя.

Азия е лидер в световното производство на автомобили с над 40,6 млн. броя, следват Европа - 21,1 млн. броя, Америка - 17,8 млн броя.

Китай остава първа сила в световното производство с 18,4 млн. броя автомобили за 2011 г. Прогнозите за 2012 г. са за ръст от 3 на сто в световното автомобилостроене.

Според експерти от организацията за бизнес проучвания обаче, до 2016 г. автомобилният пазар в Европа коренно ще се промени.

Тогава всеки десети собственик на автомобил в големите градове ще е преминал към споделяне на кола, вместо да притежава собствена.

"Имиджът на автомобила като символ на обществено положение и като нещо, което трябва да се притежава, ще се промени", отбелязва анализаторът Тило Кословски от Гартнър.

За да запазят клиентите си, в бъдеще производителите ще трябва да гарантират, че техните продукти вървят в крак с информационните технологии. Това ще означава
засилена интерактивност с всичко - от смартфони и интернет до интелигентни системи за управление на трафика, допълва експертът от Гартнър.

"Много автомобилопроизводители ще се затруднят в справянето с необходимото ново ниво на отвореност", твърди Кословски. Той прогнозира, че само производителите, развиващи дейност в световен мащаб, ще имат възможност да не изостават от новите тенденции.

Източник: btv








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Нищо не пишете - днес в Пловдив, в спортната зала има волейболен мач за суперкупата на България.
на 28.09.2012 г.
+2
 
 
Всички европейски производители на автомобили имат преференциални цени за страните от югоизточна Европа. Така нашите вносители успяват да продадат част от заявените коли, на дилъри в страните от централна и западна Европа. С малка надценка над доставната тук цена, тези коли се връщат с по-ниска цена, отколкото западноевропейския дилър би я получил от производителя. От тук и опасността производителите да повишат цените на предлаганите у нас нови автомобили. Единствено ги спира опасението, да не се закрият техните представителства в България.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2023 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Катастрофи в България
БК Академик Пловдив
Зима 2024/2025 г.
Парламентарни избори октомври 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: