ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Отбелязваме 50 години от навлизането на българското кисело мляко на японския пазар през 2023 г.
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:26 / 21.10.2022Коментари (0)1908
©
През следващата година се отбелязва половин век от навлизането на българското кисело мляко на японския пазар, съобщават от пресцентъра на Министерството на икономиката и индустрията.

В тази връзка се подготвя програма с инициативи за популяризиране на годишнината, която бе обсъдена на среща между министъра на икономиката и индустрията Никола Стоянов и Н.Пр. Хироши Нарахира, посланик на Япония в България. Разговорът бе по искане на дипломата.

Предвижда се и създаването на Японско-български център за научно-развойна дейност в България, който да разработва нови здравословни млечни продукти за японски пазар, стана ясно по време на срещата. Н.Пр. Хироши Нарахира подчерта изключително ползотворното сътрудничеството между "Ел Би Булгарикум“ и японската компания "Мейджи“, които през тези 50 години направиха българското кисело мляко известно и любимо на японския пазар.

"За мен е повод за гордост, но и намирам ирония в това, че "Ел Би Булгарикум“ е по-известно в Япония, отколкото в България“, коментира министър Стоянов и акцентира, че в момента се подготвя програма, която да направи държавното предприятие много по-популярно и за българските потребители. "Отбелязването на годишнината от присъствието на киселото мляко на японския пазар е добра възможност за нас да популяризираме и "Ел Би Булгарикум“ и продуктите, които произвежда и в България“, допълни икономическият министър.

Акцент в срещата беше поставен върху възможностите за инвестиции в страната ни, в отделни сектори на българската икономика и с прилаганите стимули за чуждестранните инвеститори. Министър Стоянов подчерта, че един от основните приоритети на Министерството на икономиката и индустрията е привличането на нови инвестиции с висока добавена стойност. Той представи и инициативата за регулярни срещи с представители на чуждестранния бизнес у нас във формат работна закуска с ресорния министър и отправи покана подобна дискусия да бъде организирана с японските компании у нас. Посланик Нарахира приветства инициативата и се ангажира, че със съдействието на Посолството на Япония в София и Японско-българската бизнес ще се работи за организиране на подобна среща.

Институциите вече работят активно по организацията на българското участие в световното изложение ЕКСПО-2025, което ще се проведе в японския град Осака, стана ясно още по време на срещата. Министър Стоянов коментира пред посланик Нарахира, че е създадена и междуведомствена работна група, която е пряко ангажирана с организацията на световното изложение.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Забраниха на Зингаревич да влиза в България
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: