ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
PISA: Българските ученици се затрудняват да мислят творчески | ||||||
| ||||||
Къде е България? 15-годишните ни ученици са с 21 точки при 33 среден резултат за останалите страни и 60 максимален. Задачите на учениците са били с отворени отговори в 4 области. Резултатът – българчетата са по-силни в писменото изразяване. Най-слаби резултати имат в решаването на проблеми. Къде са пробойните в образователната ни система, ако можем да ги обобщим въобще? Според директора на 51 СУ "Елисавета Багряна" Асен Александров най-притеснителното е, че не сме променили парадигмата на образованието ни, което все още е свързано с възпроизвеждането на данни. "Какво творчество има да преразкажеш някакъв разказ? Държавните формати на изпити трябва коренно да се променят. Когато децата получават всекидневна обратна връзка от учителите си как се справят, постепенно ще се развие това умение. Според мен новата ценност трябва да е ученикът не да даде правилния отговор, а различният - творческият, нестандартният", твърди Александров пред NOVA. "Няма кой да разказва на тези деца и те не са поставени в ситуация, в която да слушат – не да четат, не да пишат – да слушат", отбеляза Паулина Колева, която е преподавател по български език и литература. По думите ѝ работата на учителя вече е сведена единствено до таблици и презентации. Според нея "трябва да го има Благолажа – онзи сладкодумният разказвач, който да поведе детето, то да потъне в онзи свят и като се върне вече да е различно". |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета