ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Пародия: Собственикът на "Ентуртранс" забравил българския след 20 г. у нас | ||||||
| ||||||
Съдия Стоянов заяви, че съдебният състав смята това искане на защитата за неоснователно и отказа да го уважи. Това решение даде възможност делото да продължи, защото в противен случай заседанията отново трябваше да бъдат отложени. Пред съдебния състав бе разпитана свидетелката Лидия Атанасова. Тя съобщи, че е работела в транспортната фирма като продавач на билети и е била постоянно в офиса. Работела в "Ентуртранс" до три месеца преди катастрофата. Тя съобщи, че нейната работата се състояла само в това да продава билети и да следи дали изтичат застраховки и технически прегледи на автобусите. В показанията си пред съда тя заяви, че Николай Точев е отговарял за техническото състояние на автобусите, като преди него това се правило от друг мъж, на име Димитров, чието първо име каза, че не си спомня. По думите й, шофьорите идвали в офиса на фирмата само да получават пари за гориво, а преди всеки курс автобусът бил на автогарата, като във всеки автобус имало папка с необходимите документи, включително застраховка и технически преглед. Във фирмата се изготвял наряд, т.е. график с номерата на автобусите, шофьорите, които ще пътуват и маршрута на курса. Този наряд бил изготвян от неин бивш колега, чието име не може да си спомни и от Николай Точев. На въпрос на прокуратурата дали Ениз Ченгел, собственикът на "Ентуртранс", има връзка с Бурак Саглам, тя заяви, че не знае за такава връзка. На питане къде работи в момента тя отговори, че работи във фирма "Бургас тур 90". Запитана дали в момента знае къде работи бившият й работодател Ениз Ченгел, тя каза, че той работи като продавач на закуски в същата фирма, в която в момента работи тя - "Бургас тур 90" ЕООД. Именно тази фирма е собственост на Бурак Саглам и от нея "Ентуртранс" е взимала автобуси под наем. Един от адвокатите на пострадалите запита вярно ли е, че на табела в тази фирма като материално отговорно лице е посочено името на Лидия Атанасова, тя отговори утвърдително, след което разпитът й като свидетел приключи. Преди обедната почивка бе разпитан Ениз Ченгел. Той трябваше да обясни как е решил да прави бизнес в България, как е решил да се занимава с транспорт и каква е била организацията във фирмата му. Въпреки, че от 20 години живее в България той забравил българския и заяви, че трудно разбира и в заседанието показанията му отново бяха превеждани. Ениз Ченгел заяви пред магистратите, че преди да дойде в България е учил в Турция в гимназия има общо образование, но не и специалност. Той не мога да се обоснове как точно е избрал България, а не друга държава да развива бизнес, но бе категоричен, че след като основал фирмата си през 2004 година е назначил, "най-добрите специалисти" от Бургас и областта. Започнал с транспортна фирма и магазин, тъй като открил пазарна ниша в страната ни и нямало много транспортни фирми и първата автобусна линия която открил била Бургас - Плевен. Ениз Ченгел заяви че фирмата му ползвала за своята дейност както собствени автобуси така и под наем. Фирмата му била обслужвана от счетоводна с къща и от юристът Калинка Тодорова. Според показанията му пред съда през 2011 година разполагал с 13- 14 собствени автобуси и 5-6 под наем, като за него работели 70 -80 души. Въпреки опитите съдия Дечо Стоянов да конкретизира цифрите, подсъдимият зави, че не може да си спомни точно. По време на показанията си Ениз Ченгел на няколко пъти заяви, че за техническата изправност на автобусите отговарял Николай Точев, но пропусна да отбележи, че той е назначен във фирмата му в началото на 2011 година, въпреки че "Ентуртранс" работи в България от 1994 година. На въпрос на съдията какви са били задълженията на Николай Точев във фирмата той заяви: " Като техник, специалност транспортна дейност, бил отговорен да държи връзка със шофьорите, за застраховките на автобусите, техническите прегледи, проблеми със шофьорите на пътя и др. Той определяше маршрутите, дали ще пътуват автобусите и как ще се редуват", каза Ченгел. Той допълни, че Точев при необходимост от ремонт е искал пари от него за ремонт на автобусите. На въпрос на съдията дали Николай Точев има длъжностна характеристика, в която са описани задълженията му във фирмата Ениз Ченгел отговори "не помня" и допълни: "Той знае какви са му задълженията, защото му казах при назначаването". Източник: Радио "Фокус" |
Още по темата: | общо новини по темата: 119 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/20 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: До минус 19 градуса този уикенд, ще натрупа сняг
13:04 / 21.11.2024
Предупредиха лошо собственика на лъскав черен "Мерцедес" в Пловдив
14:24 / 20.11.2024
Елитът на България се събра в НДК, Марта Вачкова с нов кавалер
08:35 / 21.11.2024
Жената, заснела трагедията: Виждаше се оголеният череп на Гунди
10:58 / 21.11.2024
Абонамент
Анкета