От 15 ноември трябва да разполагаме с 3500 машини. В готовност в момента са 1100, като при нужда се осигурява поддръжка в планинските региони, обясни тя и допълни, че през този период освен мобилизация, се прави и подготовка, като се извършва допълнително изкърпване на проблемни участъци и се подобрява се маркировката в най-критични участъци, включително високопланинските проходи.
Във всяка област са идентифицирани най-критичните места, като тунели по магистралите и подходи към планинските проходи, допълни Павлова. Тунелите, магистралите и виадуктите се обхождат с цел оглед всеки ден, каза Павлова. Факт е че тунелните съоръжения у нас не са в състоянието, в което ни се иска да бъдат, защото цялостни ремонти по тях не са правени, каза още тя.
Тунелите на Витиня се намират в много влажен участък, като по скалата се стичат подпочвени води и настилката, особено през есента, е хлъзгава, което усложнява движението, коментира регионалният министър. Неспазването на дистанция често води до инциденти, добави Павлова и разясни, че в бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" има осигурени средства за превантивен ремонт на тунелите, но те не са достатъчни за цялостен ремонт, в който да се включи подмяна на електроинсталацията и на изолацията.