По време на социализма "Изток" е ромска махала, но през последните 20 години постепенно се превръща в мюсюлмански квартал, а населението придобива претенциите, че е турско.
"Ние тук говорим турски език още от османско робство. Те самите българи ни направиха роми. Ако ви покажа паспорта на баща ми, пише турчин. Забулването е по желание, никой не ги задължава - който се чувства, се забулва", обяснява Хюсеин Яшар.
Пред близкото училище може да се видят и малки момичета, които ходят със забрадки, въпреки че официално има забрана.
"В училище има заповед, че е забранено. Аз съм начален учител и нямаме такива - може със шапчици, но не с бурка", казва преподавателката Тодорка Колчакова.
Основната част от 30-хилядното население на квартала твърди, че не работи. В махалата никога не е имало асфалт, няма и канализация. Боклуците се изхвърлят направо на улицата. Много от мъжете работят в чужбина - това може да се види по къщите им.
"Младите момичета се забулват с черно, защото много обичат бога, затова не се дават на тия мъжете не дават лице да гледат, само очите гледат. Как се женят - идват на джамия и като се харесват, си дават пръстен, той на теб и почват да се обичат и идват на джамията да си правят брак", обяснява Роза, местна жителка.
Повечето от емигрантите работят в Западна Европа. Оттам са пренесли и модата на бурките и са копирали начина на живот на мюсюлманите от Близкия изток, които са основната група емигранти мюсюлмани в западноевропейските градове. Затова с бурки ходят главно младите жени.
В квартал "Огоста" може да се видят също така и забулени бебета, което вече няма нищо общо със Западна Европа, нито с радикалния ислям. Според специалистите, изучаващи Корана, това е изява на обикновено невежество.
Коранът повелява жената да бъде забулена до китките на ръцете и до глезените на краката, може да си открива само лицето. Забулването на жената става след 10-годишна възраст с влизането в пубертета. Това е личен акт, въпрос на лично убеждение на жената, никой не може насила да я принуди да се забули. Ако е мюсюлманка, но откаже, това е лично неин грях, насилственото забулване също е грях. Дали ще си сложи кърпа или бурка е културна особеност свързана с работата и начина на живот. Затова мюсюлманките от по-възрастното поколение носят шарени кърпи.