Електронният регистър беше създаден от МЗ в края на миналата година. Той заработи официално от 1 януари тази година. Целта е чрез него да се повиши контрола над лечебните заведения и да се осигури максимална сигурност и качество за пациентите в тях. Също така да се помогне за вземането на своевременни управленски решения. В регистъра всяка болница с АГ-отделение трябва да подава информация за ражданията до три дни от извършването им. Вписването се осъществява от оторизиран специалист, който носи персонална отговорност за достоверността на данните и влиза в системата с електронен подпис, който се осигурява от съответната болница.
Електронният подпис изпълнява функцията на потребителско име и парола. В регистъра се подава информация за мястото, датата и часа на раждането, данни за майката и за детето - пол, килограми, състояние, ръст, както и как е протекло самото раждане. Също така се вписва кой лекар е водил раждането, дали бременността е ин витро и дали майката се отказва от детето си. Достъп до пълната информация в регистъра има МЗ. Регистърът се намира в изчислителния център на МЗ в НМКЦ и се поддържа от отдел "Електронно здравеопазване". Изграждането му струваше 28 000 лв.