ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Пловдивско училище получава специализирана техника на своите ученици | ||||||
| ||||||
Закупената техника е за деца с нарушено зрение или слух - специални камери, устройства за контрол с поглед и FM-системи, съобщава БНТ. Теодор от шести клас в специалното училище за ученици с нарушено зрение "Луи Брайл" в столицата демонстрира как работи специалната "PEARL" камера. Тя се включва към лаптопа и сканира текста, който Теодор е подготвил. После, чрез специално приложение компютърът изчита текста - в случая разказът "Крали Марко". Теодор казва, че камерата му помага в ученето, защото чете текстовете вместо него. "Всякакви неща - документи, листове, всякакви неща. Това ми помага да запомня текста, но ми трябва малко време, за да ми слегне", сподели Теодор Тодоров. "Помага, защото когато има лист, който не е на Брайл, невиждащите няма как да го прочетат и помага, защото сканира въпросният лист и си има приложение, в което като влезеш, то го чете", каза шестокласничката Александра Каймакчиева. В единадесети клас също има PEARL камера. С нея работи Петър Огнянов. "За незрящи хора е добре, достъпно е, това е най-важно. Чете се всичко, много е достъпно за незрящи хора, добро е", обясни Петър Огнянов. Училището е получило общо десет сканиращи камери по проект "Образование за утрешния ден" на Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж". "Ние сме много щастливи, че имахме възможността чрез проекта да стигнат до нас тези техники. Камерите, които са за децата с нулево зрение, супер много подпомагат тяхната работа както и подготовката им за активно включване след това в социума, защото те изграждат самостоятелност", коментира заместник- директорът по учебната дейност в Специално училище за ученици с нарушено зрение "Луи Брайл" - Десислава Ралчева. Един от преподавателите е Георги Минчев. Той работи от 28 г. в училището и също ползва камерите, тъй като е с увредено зрение. "Помагат определено много новите технологии, това е просто революция във възможностите на хората със зрителни увреждания, за да получават и усвояват все повече и по-разнообразна информация", каза главният учител в училището Георги Минчев. В училището учат 137 слепи и слабовиждащи деца от подготвителна група до 12 клас. Но има и деца с множество увреждания. За тях по проекта са предоставени пет устройства за контрол с поглед. Петър не може да говори и да използва ръцете си, но използва погледа си. Чрез устройството той трябва да избере две еднакви животни. "Много, изключително полезни. При положение, че при нас в сектора с множество увреждания повечето деца се невербални. И целта всъщност на този проект е да се даде глас на тези, които не могат да говорят", коментира старши учителят Йоана Ангелова. Софтуерът за комуникация използва и Валентин, който е с аутизъм. Той разговаря чрез мишката на компютъра. "По принцип е изключително полезен, защото ние даваме глас на децата, които нямат развита реч или тя не е напълно разбираема за околните и точно чрез това устройство получаваме обратна връзка от тях", подчерта специалистът по корекция на комуникативните нарушения в Специално училище за ученици с нарушено зрение "Луи Брайл" Диана Керемедчиева. Училището за деца с нарушен слух в столицата, в което учат 280 ученици, пък е получило три FM-системи. Те се състоят от микрофон, който се носи от учителя и приемници, които са за децата и са свързани с техните слухови апарати. Чрез системата звуците се усилват и изчистват. "Помага на децата с увреден слух да възприемат по-правилно дадени думи, изречения, текст, дори им помага също по-добре да се коригират, ако не произнасят правилно дадена дума само по слухов път", обясни началният учител в Специално училище за деца с увреден слух Камелия Захариева. "Трябват, хубаво е че МОН осигури тази възможност за учениците с увреден слух, тя им дава по-добри, по-големи възможности. Желателно е всички класове да могат да се възползват, но ако не е възможно и този вариант е добър", каза директорът Севделина Джонгарска. Общо за петте специализирани училища - две в София и по едно във Варна, Пловдив и Търговище, по проекта е осигурена техника за 270 000 лв. "Смятам, че безкрайно малко техника сме взели при условие, че технологиите толкова бързо се развиват, че все нови неща излизат на пазара. Надявам се в следващия проект да можем да заложим устройства, които са необходими и това ще стане с постоянната комуникация между министерството и директорите на училища, естествено", заяви експертът "Програми и проекти" в Министерството на образованието и науката Светослав Насвади. Например, в училището за деца с нарушено зрение биха желали да имат брайлови дисплеи, в това за деца с увреден слух - повече FM-системи. |
Още по темата: | общо новини по темата: 665 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/111 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета