ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Подготвят нов коридор от Баку до морските ни пристанища
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:24 / 16.07.2018Коментари (3)3877
©
Търсим възможности за коопериране, което ще позволи с изграждането на Алатската зона за свободна търговия в Баку потокът от стоки за Европа да преминава през нашите морски пристанища. Това заяви за в. "Черно море" инж. Ангел Забуртов, генерален директор на ДП "Пристанищна инфраструктура“. Той участва в международна конференция на тема "Пристанища на бъдещето: изграждане на хъбове, ускоряване на връзките", която се проведе в Баку неотдавна. По неговите думи форумът събрал на едно място около 400 представители на световния пристанищен бизнес и имало отлична възможност за обмен на опит в сектора.

Темата за развитието на морските ни пристанища, за тяхното включване в дългосрочната стратегия на Новия път на коприната (известен като инициативата "Един пояс - един път") беше обсъдена на Седмата международна конференция-изложение "Пристанища и корабоплаване по Черно море 2018“. Тя се проведе преди малко повече от месец във Варна под егидата на ДППИ (виж "Силата на Варна е в логистичните хъбове с добавена стойност" в броя на в. Черно море" от 28 май т.г. ).  

Тогава инж. Забуртов спомена за възможностите, които предлага концепцията, по която усилено работи Азербайджан за превръщането на Баку в мощен регионален хъб и за създаването на нови транспортни коридори по Пътя на коприната.

Що се отнася до въпроса дали е възможен нов транспортен коридор през Черно море с реализиране на амбицията на Азербайджан да превърне Баку в мултимодален център със световно значение, шефът на ДППИ е убеден, че това е реална възможност. Виждаме какви мащабни проекти се реализират там (включително състезания от "Формула 1“ да се провеждат в Баку). Това се случва именно поради целта, която Азербайджан си е поставила -  стремежът на президента Алиев е след 20 години държавата да има икономика, която не е базирана на петрола.

В момента там се работи усилено за превръщането на Баку в мощен регионален хъб, следвайки стария път на коприната. Идеята е негов център да бъде свободна икономическа зона в съвсем ново пристанище на юг от Баку – Алат. Целта е да се привлекат товарите по направление север-юг от Иран, Турция и целия Персийски залив, по направление на север Казахстан - Русия, както и на изток към Туркменистан, Узбекистан, Таджикистан, Киргизстан и Китай, обясни инж. Забуртов.

Още преди две години ДП "Пристанищна инфраструктура" подписа меморандум за разбирателство с "Международно морско търговско пристанище Баку“, имаме тясно сътрудничество с тях и сме в много добри отношения. Генералният директор Талех Зиядов посети лично нашето събитие във Варна. По време на форума реализирахме и много важни контакти с бизнеса. Така, че се надяваме на още по-ползотворно сътрудничество с пристанището в Баку в бъдеще и на реализация на някои конкретни проекти, допълни той.

Баку е известен като пристанищен град от векове. Той се вписва и в стратегическата  промяна, възприета в последните години, за засилване  икономиката на Азербайджан, като една от идеите е да се създаде  Алатската зона за свободна търговия, част от Баку. Всичко това, насочено към Европа, или Европа, насочена към всички тези пазари, представлява нашата възможност за коопериране и за работа в една посока – изграждане на огромен логистичен хъб в Баку, като преминаването на стоки да се случва именно през нашите пристанища, подчерта шефът на ДППИ. Това движение на стоки в момента се реализира по суша, но то може да преминава през Черно море - от Баку през Грузия, влизайки в Европа.

Това е нашата възможност за съвместно реализиране на коридор между Баку, българските пристанища и Европа. Така че, както вече казах, нашите бъдещи планове са за засилване на сътрудничеството и обмена на опит между ДППИ и "Международно морско търговско пристанище Баку“, добави още той. 

Предстои и приемане на специален закон в Азербайджан за свободна търговия и митнически режим. Целта е да се улесни търговията – това са неща, които са изключително важни за развитието на логистичните хъбове и за транзита на стоки. Това е и добър модел, който ние трябва да следваме и в нашите пристанища и да реализираме по същия начин зони за преминаваме и облекчение. Едно от нещата, към които трябва да се стремим, е не само възможността за физическото преминаване на стоки, а облекчението с митнически режими, категоричен е инж. Забуртов. 

На форума в Баку, който предшества варненската конференция, друга интересна тема са били новите световни тенденции, наречени "Зелено пристанище“ и "Умно пристанище“. Тенденцията "Зелено пристанище“ акцентира върху цялостното подобряване на енергийната ефективност на пристанищата въз основа на тестване, внедряване и демонстрация на енергийно ефективни решения, а концепцията за "Умно пристанище“ включва интелигентен, зелен и интегриран транспорт, ефективност и конкурентност чрез информационни технологии и дигитализация, обясни Ангел Забуртов.  По неговите думи пристанище Баку има амбициозната цел да се превърне не само в голям логистичен център, но и в световен клас "Зелено пристанище“.  

То има стратегическо местоположение и значение в Каспийския регион.  В тази връзка сътрудничеството ни с "Международно търговско пристанище Баку“, за което споменах, е също изключително полезно. Стремежът ни е да превърнем българските морски пристанища в портали към Каспийския регион и Далечния изток.  ДППИ има голям опит във внедряването на технологични иновации в морския сектор, като концепцията за Maritime Single Window и Ports Community System, и  може да сподели своя опит с азерските колеги и да подпомогне амбициите им да превърнат пристанище Баку в "Умно пристанище“, каза още инж. Забуртов.

По неговите думи ДППИ ще кандидатства за финансиране на проектно предложение в следващата покана на Механизмa за свързване на Европа (МСЕ), която скоро ще бъде отправена, и ще има специфична цел да подпомогне чрез цифровизация дейността на морските и речните пристанища. Това е още една възможност за сътрудничество с Азербайджан като партньори по проекта.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 16.07.2018 г.
0
 
 
На това му казват бошлаф. И вероятно е отговор на бошлаф критиката на бившия шеф на пристанище Варна.
Aнонимен
на 16.07.2018 г.
0
 
 
Като идея за разрастване на морските ни пристанища, подкрепям с две ръце. Не ми харесва обаче, че това ще преминава през ръцете на софийските мутри- Радо Слънцето, Таки и Маджо, които се опитват да завземат пристанището във Варна и зоната около него.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юни 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
В столичния кв. "Младост 1" откриха труп на жена, има следи от насилие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: