ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Подобряват работата на туристическите информационни центрове | ||||||
| ||||||
В дискусията "Туристическите информационни центрове - усмихнатото лице на дестинацията" се включиха представители на Министерство на икономиката и енергетиката (МИЕ) и местната власт, служители на ТИЦ, образователни и културни институции, заинтересовани от работата и функционирането на ТИЦ. Ръководителят на проект "Създаване на мрежа от туристически информационни центрове (ТИЦ), функционираща въз основа на единни стандарти" Мария Иванова разясни: "В момента в Закона за туризма ТИЦ е мястото, на което се предоставя информация. Това не е достатъчно. Необходим е правен механизъм за подпомагането им. Чрез ТИЦ МИЕ и общините могат да изпълняват законната си функция - националната туристическа реклама. Тази функция е и право, и задължение", допълни Иванова. "Целим подобряване на информационното обслужване на туристите и маркетинга на туристическите дестинации в България. Конкретната задача на проекта е създаване на предпоставки за формирането на ефективното функциониране на национална мрежа от туристически информационни центрове", обобщи Иванова. Проф. Николина Попова - експерт на Обединение "ТИЦ", представи резултати от актуалното преброяване на ТИЦ, според което работещите центрове в България са 91. Направеното проучване сочи, че 70% са общинска собственост - ситуация, сходна с тази в Англия и Франция. Сред останалите ТИЦ 14% се стопанисват от НПО, 11% - от природните и национални паркове, а едва 5% са частни. Центровете имат средно по 2 души персонал. Някои информационни бюра разчитат и на доброволчески труд. Миналата година близо 797 000 души са посетили центровете. Голяма част от ТИЦ са разположени в центъра на населените места и това ги прави удобно и предпочитано място за туристите. "ТИЦ трябва да използват високи технологии, за да отговорят на изискванията на съвременния потребител", допълни проф. Попова. Участниците в дискусията се съгласиха, че освен информационна, ТИЦ има и ред други функции - търговска, рекламна и промоционална, образователна, разработка на туристически продукти и подкрепа на местния туристически бизнес. Основната задача е да се работи за повече туристи, по-дълъг престой и увеличаване на приходите. Приоритет е сътрудничеството с местния бизнес и общността за развитие на дестинацията. Същевременно нормативната база отделя малко внимание на "входната врата" на дестинацията, както наричат туристическите центрове в чужбина. В отговор на този дефицит Обединението разработва Концепция за статута, организацията, дейността и формирането на национална мрежа от ТИЦ в България. Дискусиите са под патронажа на Министерство на икономиката и енергетиката като директен бенефициент по проект "Създаване на мрежа от туристически информационни центрове (ТИЦ), функционираща въз основа на единни стандарти". Проектът е с продължителност 24 месеца и е на стойност 637 020 лв. се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г. (ОПРР), по Схема за безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/3.3-01/2008 "Подкрепа за ефективен национален маркетинг на туристическия продукт и подобряване на информационното обслужване", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Николай Славеев: 19 прекрасни години заедно!
14:32 / 26.11.2024
Земетресение в България
11:06 / 26.11.2024
ECMWF предвижда 100 сантиметра сняг този уикенд
15:56 / 26.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета