ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Поискаха Слави Трифонов да отзове Гроздан Караджов | ||||||
| ||||||
Експертите на Института за пътна безопасност наблюдават с тревога пътния сектор и политиките, които се/не се водят и Ви уведомяваме, че проблемите с поддържането и ремонта на републиканската пътна мрежа (РПМ) имат оперативен характер и не са необходими законодателни промени, или някаква намеса на Народното събрание на Република България, за да може Агенция "Пътна инфраструктура“ да възлага дейности, които са в комепетенциите й относно пътищата в страната. Нелепата ситуация е предизвикана от безотговорност и некомпетентност, прикрита зад спекулации от страна на политическото ръководство на МРРБ. Свидетели сме на неспособност и липса на решителност от назначените от вас лица за ръководители на МРРБ и АПИ за поемане на отговорност и предприемане на необходимото, с което те застрашават националната сигурност. Поради тази причина ви приканваме незабавно да оттеглите министър Караджов и неговия екип и да предложите за назначение доказани експерти в областта на регионалното развитие, благоустройството и инфраструктурата, с каквито партия ИТН разполага. Предоставяме ви анализ на фактическото положение с поддържането и ремонта на републиканската пътна мрежа. Вашият министър и неговия екип, в т.ч. и на АПИ, критично забавиха стартирането на новите процедури по ЗОП, които трябваше отдавна да бъдат обявени. Това бездействие, граничещо с безхаберие, доведе до там, че да няма никакъв шанс да се застъпят сроковете на сключените по времето на служебния кабинет споразумения с поддържащите фирми и старта на новите договори. Тези споразумения бяха гаранцията, че ще се осигури безпроблемно зимния сезон, но също така съдържаха и схема за разплащане с оглед натрупаните задължения. Договорите за поддръжка и ремонт са с прогнозни стойности, а не пределни. Многократното надхвърляне на прогнозните стойности е порочна практика от много години от страна на ГЕРБ и години наред тази некоректна практика е била решавана от политическото и оперативно ръководство на МРРБ, в края на годината с излишъците в бюджетите и т.н. Върховна касационна прокуратура на няколко пъти отказва да образува досъдебни производства по тези договори. През 2021 г. експертна комисия, назначена от служебното правителство, изготви доклад, с който предположи евентуална нищожност на договорите, но въпреки това даде и решение в оперативен порядък да се подпишат споразумения със строителните фирми. След този доклад нито министър Виолета Комитова, нито министър Караджов не предприемат нищо за произнасяне от българския съд за характера и законосъобразността на договорите. В продължение на цели 4 месеца предложеното от вас политическо ръководство на МРРБ правеше анализи, ревизии и проверки, но не организира обществени поръчки за ремонт и поддръжка на РПМ (оправданието, че е юридически капан още веднъж ни доказва, че посочените от вас лица не са способни да управляват инфраструктурата на България), вместо да организира тези проверки така, че своевременно и експертно да се установи дали извършената и сертифицирана работа е действителна, дали е извършена с нужното качество, дали цената отговаря на възложеното и изпълненото. Тоест – задачата на министъра трябваше да бъде в спешен порядък да извърши, та макар и частично, но ясно и точно своите проверки, за да бъде сигурен в това, което е безспорно и следва да бъде заплатено. Вместо това, стигна се до нападки и обвинения в коалицията, което по недопустим начин руши авторитета и стабилността на страната. На 15.04. 2022 г. в предаването Панорама вашият министър Караджов не възрази нито веднъж на предшественика си Николай Нанков относно законността на процедурите по възлагане на ремонт и поддържане на РПМ, както и изобщо по която и да е поставена тема. Цялото поведение на министър Караджов беше като на ученик, който не си е научил урока. За жалост, такова поведение той често демонстрира от екрана и по медиите, където се изявява. Десетки грешки, неразбиране, нерешителност, противоречиви изказвания, некоректно и безотговорно поведение са белязали неговото 4-месечно управление като министър. В Комисията по регионално развитие и благоустройство към Народното събрание дори експерти на политическа партия ИТН се разграничават и негодуват от министър Караджов, заради бездействието и некомпетентността му. Такова е и мнението на експертите на Института за пътна безопасност, както и на широк кръг от обществото. Всичко това освен, че рефлектира върху партията ви, е крайно вредно за България, за българските граждани, за пътностроителния бранш, за хилядите работници-пътищари и за имиджа на цялото правителство. В заключение, екипът на Института за пътна безопасност Ви призовава да оттеглите незабавно министър Гроздан Караджов и неговия екип и да предложите експерти, доказани и стойностни хора, които да поемат отговорността и да ръководят с необходимата висота тези ключови за България институции - МРРБ и АПИ. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Неочакван развод по-малко от година след сватбата
15:02 / 12.11.2024
Алекс Сърчаджиева проговори за сватби и не само
09:09 / 13.11.2024
Търсят заместник на Димо Алексиев, Ралица Паскалева под въпрос
14:14 / 13.11.2024
Натали Трифонова с признание
08:43 / 12.11.2024
На 73 той сложи колежките си в малкия си джоб
12:29 / 12.11.2024
Въвеждат нови предмети в училище
15:29 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета