ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Политолог: Медиите и политиците у нас са в дълг към гражданите при разясняването на ползите от ЕС | ||||||
| ||||||
По мнението му, като цяло има много качествени и добри медии, които дават обективна картина за това, което се случва в ЕС. Но има и такива, които във взаимодействие със социалните мрежи и нишови медии, създават такава картина на ЕС, която отблъсква част от европейските граждани. А те са потенциални избиратели. Не бива да се забравя, че се задават и европейски избори, които ще са показателни за съотношенията либерално-консервативно, ляво-дясно, европейско и антиевропейско в ЕС. "В България медиите и политиците се справят общо взето прилично, но като цяло те са длъжници на българските граждани. Защото на много сложен и бюрократичен език обясняват на хората важното за ЕС" каза Инджов. Той даде пример с Възраждане, което провежда една силна антиевропейска кампания с техния успех на референдума против еврото. В същото това време държавните институции и политици се задействаха много късно да правят кампания, която да разяснява ползата от еврото с разбираеми примери, които да достигат до съзнанието на хората чрез аналогии от ежедневието им, как ще се засегнат техните финанси и свободата им на придвижване. В този смисъл медиите и политиците у нас са в дълг. "Медийната среда у нас е проевропейска, но това не е достатъчно професионална в отразяването на европейските теми. Липсва компетенция, защото тези теми са сложни и комчплексни, те са въпрос и на национална политика. А същевременно редакциите изтъняват откъм ресурси и специалисти, които разбират тези теми. И в комбинация с теориите на конспирации и на анти европейското говорене в социалните мрежи, задачата на медиите никак не е лесна. Имаше един период, когато българските медии имаха по-голям принос за едно по убедено проевропейско обществено мнение в България. Сега има доста колебания и доста светлосенки за ЕС на терена на българската публичност", каза политологът. Според него, процесите и в ЕС също са станали много сложни. Той непрекъснато води преговори за разширяване с много нови кандидати, мина през различни изпитания. Последното от тях беше ковид кризата, нахлуха социалните медии в живота на хората, традиционните медии са в криза на своите бизнес модели - по-малко са специалистите по дадената тема и кореспондентите също, всичко това води до не съвсем компетентно и професионално отразяване на проблемите на ЕС. Цоня СЪБЧЕВА |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 31.10.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5799) | 58% | |
Не (3208) | 32% | |
Не мога да преценя (947) | 10% |