Полската Stadler ще произведе и други 35 влака за родните железници

Автор: Петър Дучев
Коментари (0)
14:18 / 26.06.2024
2072
Успешно финализирахме преговорите и вече има избран изпълнител на доставката на 35 електрически мотрисни влака. Това съобщи министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на Green Transition Forum 4.0. Подвижният състав ще бъде купен със средства по Плана за възстановяване и устойчивост. За изпълнител е избрана полската фирма “Stadler Polska Sp. z o.o." Предложената цена е 642,5 млн. лева, а срокът за доставка е 28 месеца.

Министерството на транспорта и съобщенията премина към договаряне без предварително обявление за доставка на 35 електрически мотриси предвид сложността и спецификата на поръчката. "Всичко това се случи по ясни критерии и методика, които бяха аналогични за всички 4 компании, които дойдоха на преговори“, категоричен бе министърът.

Георги Гвоздейков подчерта, че се полагат усилия за усвояване на целия финансов ресурс по Плана за възстановяване и устойчивост. "Вече има подписан договор за производство на 9 маневрени локомотива, които ще бъдат необходими за депата“, припомни министърът. Вече е готов първият локомотив и следващата седмица се очаква неговото пристигане в София.

През април беше подписан договор за доставка на 7 двуетажни влака, като има възможност да бъдат поръчани още 3, така че бройките да бъдат увеличени до 10. "Основен въпрос сега е доставката на 20 влака тип "пуш-пул", които са за дълги разстояния. В момента преговаряме с ЕК, като нашето желание е да бъде заменен типът на влаковете с такъв, който да бъде произведен в по-кратки срокове. Вече сме на ръба чисто технологично с времето за производство, но ще положим максимум усилия да спасим и тези средства“, уточни още министърът.

Той каза пред участниците във форума, че България ще може да реализира почти 100 млн. лева финансов ресурс за изграждане на електрически зарядни станции по пътните трасета, които са част от ТЕН-Т мрежата. Половината от средствата ще бъдат за изграждане на зарядни станции по пристанищата на река Дунав и Черно море.

Министър Гвоздейков посочи като неотложно решаването на проблемите с товарния трафик в страната. "Този казус няма да изчезне дори когато влезем в сухопътния Шенген, защото България не е предприела в миналото стъпки за изграждането на буферни паркинги“, каза Георги Гвоздейков. Той призова представителите на транспортния бранш съвместно да се търсят начини за решаване на въпроса, както и възможни варианти за европейско финансиране по тази инициатива.

Виж коментарите (0)

Още по темата (15):
27.09.2024 Финансовият министър: Губим няколко милиарда по ПВУ?
16.09.2024 Атанас Пеканов: Ще загубим милиони
05.07.2024 Икономист: В момента има икономически балон, а държавата не го охлажда
27.06.2024 България е пропуснала да получи 20% авансово плащане по ПВУ
25.06.2024 Пеканов за ПВУ: То е като във футбола – като нямаме резултати, подкрепяме Австрия
28.04.2024 Според Атанас Пеканов следващото плащане по ПВУ, ще е наполовина
Още новини от Национални новини:
Камера засне как Брендо пристига с 10 души въоръжена охрана в ден...
Експерт по сигурността: Ще стигнем до точката, след която ще тряб...
Ахмед Доган пристигна на протеста срещу ареста на Джейхан Ибрямов...
Много тежка челна катастрофа на изхода на Карнобат, повече от пет...
Днешното участие на Анелия по Нова телевизия се оказа тотал щета
Моторист загина след катастрофа


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).