Поскъпващите храни запазват пандемичните навици

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
21:49 / 21.06.2022
1671
Потребителите по света са изправени пред нарастващи цени по многобройни причини. Повече от 75% от респондентите на PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2022 очакват подобни или по-високи разходи за повечето категории храни през следващите шест месеца, предаде Euromeatnews.

По-специално, 47% от анкетираните очакват да харчат повече за хранителни стоки и много от тях планират да намалят разходите си за хранене с 34 %.

"Устойчивостта на потребителите беше поставена на изпитание през последните две години поради прекъсвания и ограничения във веригата на доставки. Въпреки че потребителският ентусиазъм се върна след премахването на ограниченията, нарастващата инфлация и лихвените проценти оказват нов натиск върху разходите и поведението на потреблението. Не очакваме този натиск да отслабне скоро. Проучването показва, че хората очакват по-нататъшно увеличение на цените и търсят начини да адаптират предпочитанията си за купуване, за да се справят с новата среда, без да се отказват от фактори като високо качество или любими марки. В същото време търговците на дребно и производителите трябва да се справят както с потребителското търсене, така и със собствената си инфлация и натиска на веригата за доставки“, коментира Руксандра Търлеску, партньор на PwC.

Покачването на цените на хранителните стоки е най-разпространеният проблем по отношение на опита при пазаруване, посочват 65% от потребителите, пазаруващи във физическите магазини и 56% от пазаруващите онлайн.

Повече от половината от анкетираните потребители – 57%, казват, че почти винаги или често по време на пазаруване през последните месеци забелязват покачване на цените на хранителните стоки.

Най-голям дял от респонденти, които изпитват инфлацията при хранителни стоки са от  Южна Африка – 76%, Бразилия – 74% и САЩ и Канада – 69%.

Проблемите с веригата за доставки също засягат потребителите, като един от най-често срещаните проблеми напоследък е невъзможността за закупуване на продукт поради изчерпване на склад. 42% от потребителите също така съобщават за по-дълги срокове за доставка за онлайн покупки и по-дълги опашки или по-натоварени места в магазините – 36%.

Глобалната несигурност и проблемите с веригата за доставки също карат много потребители да търсят повече местни пазари. Осем от десет респондента в проучването изразяват готовност да плащат по-висока от средната цена за продукти, произведени на местно или регионално ниво.

Виж коментарите (0)

Още по темата (89):
30.09.2024 Заради лош добив, ще поскъпне ли олиото?
23.09.2024 Нов скок в цената на олиото?
03.09.2024 Подготвят ни за нов голям скок в цената на олиото?
22.08.2024 Ще скочи ли цената на олиото заради ниските добиви от слънчоглед?
27.04.2024 Защо се стигна до бой за олио по магазините
19.03.2024 Ужилиха българка в Гърция - даде 200 евро за фалшив зехтин
Още новини от Национални новини:
Важно за хората с просрочени задължения
Близо половин метър сняг в Родопите
Първата седмица от декември започва с облачно време и валежи
Кошмарът в "Петрохан" продължава: Нови паднали дървета блокират д...
Голям успех на 12-годишно българче
Иво Христов: Механизмите на държавата вече не работят. Парламентъ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).