ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Постоянното откриване на нови ресторанти само задълбочава кризата. За да държат ниски цени, пазаруват евтина храна | ||||||
| ||||||
Липсата на обучени кадри е голяма и този недостиг води до пренебрегване на критериите за квалификация, което "като лавина принизява качеството на туристическия продукт", каза Каракашев. Това води и до загуба на печалба, добави Котев. Платформата, която се развива от две години, няма да реши проблема с кадрите, призна Каракашев, но ще покаже какво може да се постигне с по-систематично обучение, което да включва и достатъчно теория, което да включва и професионалното развитие след наемането на работа. "Искаме да направим система с работодатели, мениджъри, персонал, училище, продукти - всичко това да бъде свързано в една последователност", каза Каракашев. Мениджърите трябва да се осъзнаят колко знаят и колко не, а не само да се оплакват от липсата на добър персонал, коментира Котев. "Мениджърът прави квалифицирания персонал - той води нещата, организира обучението на персонала", каза Котев и добави, че мениджърите трябва да започнат да осъзнават, че най-ценния актив на един ресторант е точно персоналът, а той не може да бъде мотивиран само със заплата. Постоянното откриване на нови ресторанти само задълбочава кризата, тъй като се прави без анализ колко може да поеме даден пазар, каза Каракашев. "Особено извън София публиката е сравнително ограничена. Когато се отвори ресторант, той е модерен, посещава се и две години е актуален - през това време се отваря втори или трети и тази публика отива там в пакет." Повечето ресторанти опитват да компенсират по-слабите приходи с промяна на цените в менюто, но често това се прави по грешен начин, без анализ на цените, как да се оптимизират разходите, кои артикули в менюто се продават добре и кои не и как това може да се промени. "В ресторантьорството два са големите фактора - цената на стоките и работната ръка. Трябва да започнеш да оптимизираш оттам и чак накрая да повишаваш или намаляваш цените", каза Каракашев пред Bulgaria On Air. Използването на местни продукти е световен тренд през последните две десетилетия, която се проявява и в българските заведения и магазини, но клиентите не могат да очакват, че цените в магазина се транслират директно в ресторанта, обясни Котев. "От избирането на продукта до масата има много звена, които трябва да се покрият. За да може да сме атрактивни на пазара, повечето ресторанти избират евтиното", без да си дават сметка, че това означава и по-малко приходи за българското селско стопанство, каза Котев. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявиха официално колко е населението на България
15:39 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Златна 2025 година за пет зодии
14:55 / 27.11.2024
Тя се завърна
16:52 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета