© | | Неизвестната фирма "Д-р Бранд" е класирана на първо място в конкурс за национална реклама на туризма ни.Новината шокира бранша, който не скри опасенията си, че това е поредната нагласена обществена поръчка.
Фирмата разполага с един служител, съобщи сайтът News.bg. Изглежда, че правителството облагодетелства "Д-р Бранд", който ще прибира и разпределя държавните милиони за реклама на курортите ни.
Тази фирма поддържа тесни взаимоотношения с изпълнителния директор на "БенчМарк Груп" Веселин Генчев.
По документи офисите им са на един и същи адрес. Те са в квартал "Лозенец", на ул. "Вискяр планина 19", официално обаче адресът на "Д-р Бранд" е на ул. "Димитър Хаджикоцев".
"Д-р Бранд" се появява като партньор в един от най-големите проекти на "Бенчмарк фонд имоти" - строителството на бизнес сградата на столичната ул. "Раковски" 124.
Това става ясно от документа на ДНСК, с който се дава разрешение за ползване на сградата през февруари 2013 г., както първи информираха вече от "Стандарт".
Веселин Генчев е известен най-вече с това, че е кум на бившия царски вицепремиер Николай Василев.
Бизнесът му процъфтяваше за дълъг период от време, когато Николай Василев беше министър при различни правителства за период от 8 години.
В момента обаче, поради кризата Генчев има сериозни финансови затруднения и вероятно отново е потърсил рамото на кума си.
Пари от всякакви обществени поръчки са добре дошли. Как обаче Василев стигна до поръчката? Персона в близки отношения с Василев е Моника Йосифова. Но е малка вероятността опитен човек като нея да допусне гафа с фирмата - фантом.
Предполага се, че лобирането за неизвестната фирма "Д-р Бранд" най-вероятно е извършено от Мария Дивизиева, тъй като тя е най-близката до Василев от представителите на кабинета Орешарски.
Припомняме, Дивизиева е началник на Политическия кабинет на премиера.
През годините е работила доста близо до Николай Василев. Дивизиева живее с настоящия министър на културата Петър Стоянович и дори му роди син.
"Не може имиджа на страната ни да се повери на напълно непозната фирма без опит и само с един служител", реагираха водещи туроператори и хотелиери.
Да намериш офиса на "Д-р Бранд" също е загубена кауза. Според "Стандарт" на "Вискяр планина" 19 никой не си спомня за фирмата, а на ул. "Димитър Хаджикоцев" казват, че "Докторите" са тръгнали преди година.
През 2011 г. приходите на агенцията, в чиито ръце е поверена рекламата на туризма в България, са 1,793 млн. лв., но 1,474 млн. лв. отиват за външни поръчки, а печалбата е едва 162 000 лв. За 2010 г. съдружниците са спечелили преди облагане 102 000 лв.
Собственици на "Д-р Бранд" по документи се водят непознатите за гилдията на рекламата Марин Миланов и Галина Георгиева.
Двамата не участват в други фирми, сочат регистрите на Агенцията по вписванията. |