ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Правителството одобри мерки за развитие на образованието | ||||||
| ||||||
Равен достъп до образование и качествено образование са двете основни цели, заложени в Националната програма за развитие на училищното образование (2006-2015 г.), одобрена от правителството с направените уточнения и допълнения. В документа са формулирани националните цели за развитието на училищното образование и са очертани основните мерки за тяхното постигане. Десет години са достатъчен срок за една такава програма с оглед възможността за поставяне на цели и предоставяне на конкретни мерки за тяхното изпълнение, подчерта министърът на образованието и науката Даниел Вълчев. Програмата е изградена с разбирането, че равен достъп не означава наличие на училище във всяко село, а осигуряване на достъп на всички деца до съизмеримо по качество образование. Според документа, качественото образование предполага непрекъснато надграждане на знания и умения с оглед на максималното развитие на потенциала на всяко дете и възможността за пълноценна социална реализация. Няколко са формулираните от програмата основни проблеми, които трябва да реши българското училищно образование. Сред тях се открояват ориентирането му към провокиране на мисленето и самостоятелността, към формирането на практически умения и развитието личността. Документът предвижда широко използване на тестовете в учебния процес и въвеждане на система за национално стандартизирано външно оценяване на качеството на образованието. Това ще доведе до изграждането на ефективна система за вътрешно оценяване на знанията на учениците. Предвидените промени в образователната структура, социални мерки, мерки за социализиране на децата, за които българският език не е майчин и за интегриране на децата със специални образователни потребности, целят намаляването на броя на необхванатите и отпадащите ученици в задължителна училищна възраст. Чрез квалификация, въвеждане на система за кариерно развитие и система за диференцирано заплащане на труда, ще се повиши авторитета и социалния статус на българския учител. Програмата предвижда и оптимизиране на училищната мрежа – ще се изгражда училищна мрежа, обвързана с изискванията на пазара на труда и социално-икономическите характеристики на региона, ще бъдат предприети мерки по отношение на маломерните и слетите паралелки. Предвижда се от 15 септември 2006 г. да няма слети паралелки, заяви министър Вълчев. С цел да се постигне децентрализация на управлението на системата, на местната власт ще бъдат предоставени по-големи правомощия, свързани с назначаването и освобождаването на директори, откриването и закриването на училища и определянето на броя и на вида на професионалните и специалните училища. Въведената система на финансиране ще стимулира развитието – повсеместно ще се въведат делегирани бюджети и ще бъдат предоставяни финансови стимули за ефективност, ще се усъвършенстват стандартите за издръжка на един ученик. Очаква се Националната програма за развитие на училищното образование (2006-2015 г.) да бъде разгледана от Народното събрание до края на февруари, обяви министър Вълчев. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Много богат българин днес става на 71, корените му са от Истанбул
18:43 / 26.12.2024
"УниКредит Булбанк" изпрати съобщение до клиентите си
13:29 / 27.12.2024
В този град в България снежната покривка е 40 см
17:35 / 26.12.2024
Общинари се насладиха на лукса в един от най-скъпите хотели в България
15:24 / 26.12.2024
Не тръгвайте към тези пловдивски села! Пътят е блокиран
12:53 / 26.12.2024
Meteo Bulgaria: Много скоро започва, в момента е на север от нас
08:13 / 27.12.2024
Тежка пътна обстановка в Родопите: Снежната покривка е над 1 метър
12:43 / 26.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (7355) | 58% | |
Не (4190) | 33% | |
Не мога да преценя (1233) | 10% |