ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Правителството предприема мерки за финансово оздравяване на железопътния сектор
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:11 / 20.01.2007Коментари (1)1865
©
Правителството одобри доклад на министъра на транспорта Петър Мутафчиев за предприемането на мерки за финансово и организационно подобряване на дейността на Български държавни железници ЕАД, Национална компания “Железопътна инфраструктура”, Държавно предприятие “Транспортно строителство и възстановяване” и финансово оздравяване на железопътния сектор.

В БДЖ ЕАД се обособяват 3 поделения – “Товарни превози”, “Пътнически превози” и “Тягов подвижен състав” /локомотиви/.

В Национална компания “Железопътна инфраструктура” ще има 4 поделения – “Управление на движението на влаковете и капацитета”; “Енергетика”; “Сигнализация и телекомуникации”; “Ремонт и поддържане на железния път и съоръженията”.

Целта на предприетите действия е повишаване безопасността при превоза на пътници и товари, увеличаване конкурентноспособността на железопътния транспорт, ефективното усвояване на средствата от европейските фондове и създаване на възможности за публично-частно партньорство в железопътния сектор.

Очаква се задълженията на двете компании за 2006 г. да бъдат около 424 млн.лв. От тях 126 млн. лв. са на НК “Железопътна инфраструктура”, а 298 млн. лв. на БДЖ ЕАД.

70 на сто от дълговете на НК “Железопътна инфраструктура” са наследени стари задължения към НЕК ЕАД, които са възникнали още при разделянето на НК “БДЖ”. Невъзможността на компанията да ги погасява е в резултат на липсата на средства. Основно недостигът е от големите вземания от БДЖ ЕАД – над 100 млн. лв. към края на 2006 г.
Над 50 на сто от задълженията на БДЖ ЕАД са към НК “Железопътна инфраструктура” и НЕК ЕАД, а около 30% са наследени стари задължения.

В началото на 2006 г. също бяха предприети мерки за финансово оздравяване и задълженията на НК “Железопътна инфраструктура” намаляват с 6,3% спрямо 2005 г. При БДЖ ЕАД през м. г. загубите са с над 14 млн. лв. по-малко в сравнение с 2005 г.

Мерките за подобряване дейността и финансово оздравяване на двете компании предвиждат и продажбата на някои неоперативни активи. Със средствата от тях частично ще бъдат покрити задълженията. В момента НК “Железопътна инфраструктура” има 27 имота в страната, които са подготвени за продажба. Общата им стойност е около 80 млн. лв. БДЖ ЕАД разполага с 11 имота, които също би могло да бъдат продадени. Общата им стойност е 14,3 млн. лв.

БДЖ ЕАД разполага с 1 311 пътнически вагони и голяма част не отговарят на критериите за качество в страните от ЕС. От тях 815 броя са произведени в бившата ГДР, а 496 - във Вагонен завод "Дряново". В лошо състояние са 100% от спалните вагони, 89 на сто от първокласните и 57% от кушет вагоните. На съвременните изисквания отговарят само 50 пътнически вагона, които са рециклирани по програмата за оздравяване, финансирана от Европейската банка за възстановяване и развитие.

От наличния вагонен парк в експлоатация са 669 вагони. За нормалното ежедневно и пиково обслужване на плана за композиране е необходим резерв от 20% или 133 вагони. За обвързване на графика за движение на влаковете не достигат 91 вагона. През 2007 г. от експлоатация ще излязат 200 вагона.

Задълженията на Държавно предприятие „Транспортно строителство и възстановяване" в момента са 18 908 хил. лв. За подобряване на финансовото състояние на предприятието е необходимо да се обновят основните производствени фондове на предприятието, като се закупи нова строително-земекопна техника и автосамосвали. По този начин ще бъдат изпълнени обектите, заложени в строителната програма на „Транспортно строителство и възстановяване". Увеличаването на обема на строителни услуги ще даде възможност за намаляване на задълженията на предприятието.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
kossio
на 20.01.2007 г.
0
 
 
upravliavashtite triabva da napraviatv vsichko neobhodimo,za da moje da se usvoyavat po-goliama chast ot evropomoshtite,za da se podobri finansovoto sastoyanie na bdj
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Зима 2024/2025 г.
Енергийна криза
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: