ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Предложиха на големите търговски вериги да продават девет типа храни на достъпни цени | ||||||
| ||||||
По думите му идеята, която предстои да бъде обсъдена с бизнеса на среща в министерството, е всяка седмица веригите, които решат да се включат, да предлагат храни на възможно най-ниската за тях цена от няколко основни групи. Става въпрос за пресни плодове и зеленчуци, мазнини, млечни и месни продукти и други, които са основни за малката потребителска кошница. "Ако успеем да обединим усилия и разчитаме на пазарни механизми, бихме могли да постигнем по-добри ефекти", подчерта Богданов. Министърът допълни, че в инициативата могат да се включат и магазини, които продават и нехранителни продукти. "Като привърженик на пазарната икономика и свободната конкуренция, за разлика от предишни опити да се вмени на търговските вериги да продават продуктите под определена цена или да имат таван на надценките, този път инициативата е на принципа на доброволното партньорство и синхрон между държавата и бизнеса", изтъкна Богданов. Богданов посочи, че се планира кампанията да стартира през ноември месец. "Идеята е търговските вериги да поставят своеобразно информационно табло с най-добрата за потребителите цена, на която могат да се предложат някои от продуктите от дадена стокова група. Чрез кампанията ще се постигне и информираност на потребителите", каза още Богданов и допълни, че фиксираните цени на седмична база ще се подават и на НСИ. По неговите думи кампанията няма задължителен характер и няма да бъдат налагани административни ограничения, напротив – ще бъде отворена възможност за конкуренция и за повишаване информираността на българските потребители. Министърът призова търговските вериги да работят по-тясно и с производителите. Той акцентира, че инициативата не трябва да става за сметка на производители или дистрибутори на по-ниско ниво от веригата за доставки. По тази причина ведомството ще предложи на желаещите да се включат в инициативата да се съобразят с механизма Green paper на ЕК за най-добри практики между търговците във веригата на доставките, където основно се визират хранителните продукти. За да бъдат информирани повече потребителите, Министерството на икономиката предлага продуктовата кошница за съответната седмица да се включи в брошурите на веригите, включително и в дигиталните им издания. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 19.10.2023 г.
0
на 18.10.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Радина и Деян Донков отново заедно
12:08 / 01.12.2024
Димитър Маринов от филма за Гунди: До три години всичко ще се промени
12:19 / 30.11.2024
Роден е на днешния ден през 1979 г., наскоро призна за голям порок
16:44 / 30.11.2024
Пиле няма да може да прехвръкне в тази част на Пловдив
16:56 / 30.11.2024
Дъщерята на Боби Михайлов и Мария Петрова - голяма красавица
20:32 / 01.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета