Климатичните са, че в България всяка зима има средно по 20 дни, когато температурите са под 7 градуса, а над тази температура зимните гуми се деформират и износват.
Статистическите са, че КАТ не събира данни колко катастрофи са станали със зимни или летни гуми.
Финансовите са, че липсва обосновка колко ще струва новата мярка, тъй като всички държавни и общински коли трябва да бъда оборудвани с по два допълнителни чифта гуми.
Но най-идиотското в предложението на КАТ е, че изискването за зимни гуми по чл. 139 от Закона за движение по пътищата се отнася до всички пътни превозни средства, тоест и до каруци, велосипеди, мотори, тирове и дори валяци и трамваи.
Единственият мотив за подобна промяна в закона е рушветчийски - уличните катаджии да събират колкото може повече подкупи, а началниците им да си докарат по нещо от фирмите вносители на гуми.