ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Предприемач: Заплатите са много добри за стандарта на България, но имаме голям недостиг на кадри | ||||||
| ||||||
В цяла Европа има все повече сигнали за недостига на кадри. Около 75% от работодателите в 21 европейски държави не могат да намерят работници с подходящи умения през 2023 г. В сравнение с 42% през 2018 г. този дял се е увеличил с 33 процентни пункта. Няма признаци търсенето на квалифицирани работници да се забави скоро. "Всички ангажирани в транспортния сектор срещат все по-големи трудности да намират кадри, които да работят, въпреки че заплатите са много добри за стандарта на България“, сподели Скринска. Тя посочи, че проблемът с недостига на работна ръка с подходящите умения стои пред техния бранш от години и въпреки сигналите, нито държавата, нито бизнесът се ангажират сериозно с неговото решение. Особено внимание трябва да се обърне и на професионалното образование. "На 18-годишна възраст да имаме кадри, които да излизат със свидетелства за правоспособност, ако говорим за шофьори, които след това да придобиват много по-лесно и по-висока категория, така че да могат релевантно да отговарят и на потребностите на бизнеса“, заяви предприемачът. Като съпредседател на Асоциацията на жените в транспорта и технологиите, тя е подела инициатива за по-активна работа с младежите, които участ в професионалните гимназии по транспорт. "Целта е да се опитаме да променим още от начало техните възгледи за професията, така че те, излизайки на 18-годишна възраст, да придобиват много повече способности и да имат желание да се развиват в тази посока“, добави Скринска. Университетите, които подготвят кадри за транспорта са няколко, но и там има какво да се желае. Трудно се намират спедитори, тяхната подготовка отнема доста време. Липсват и кадри за работа в складовете. "Това е нискоквалифициран персонал, но няма желаещи“, каза Скринска. Друг голям проблем е, че самата специалност в момента не се ползва с този престиж, както е била навремето, когато България беше един от лидерите на европейския континент в сферата на международните превози. "Трябва да се работи не само за подобряване на качеството на образованието и създаването на връзки с бизнеса, но и за повишаване на престижа на професията“, препоръча Скринска. Един от пътищата за създаване на нови кадри е чрез съвместната работа на бизнеса с министерствата на транспорта и образованието. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 10.04.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета