"Те са правили рециклиране на подобни електрички за Полша", поясни той. "За България проблемът е голямото разстояние до завода производител RER в Рига. Питали сме ги дали ремонтът може да стане в нашата страна. Разговорите още не са приключили", добави зам.-министърът на транспорта.
При положение, че преговорите не успеят, от БДЖ планират от 17 електрически мотриси от този тип, доставени през 70-те години на миналия век, които в момента се използват, до края на юни да останат само 4.
Според Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите към КНСБ, в жп депото на Горна Оряховица могат да ремонтират по една такава мотриса на месец. "Така има шанс да се решат проблемите със старите съветски електрички", смята той. "След като върнаха субсидията от 40 млн. лв., вече не може да се казва, че парите ги няма. Лошото е, че има повредени мотриси и от сименсите, които са най-новите в подвижния състав на железницата", добави синдикалистът.
Недостигът на средства доведе до това, че през миналата година е трябвало да бъдат инвестирани поне 40 млн. лв. за ремонти и поддръжка на локомотивите, вагоните и мотрисите, а са дадени едва 25 млн.
Зам.-министър Антон Гинев смята, че за нов подвижен състав ще може да се говори, когато има свободни пари. По думите му обаче доставката няма да може да стане бързо. "В случая не става въпрос за автомобили, а ще трябва машините първо да се поръчат.
Изисква се повече време за производството им", каза Гинев и добави, че основното решение на проблема е в договарянето с банките кредитори. "Ако се постигне някакво споразумение, в резултат на което ще ни остане ресурс, бихме могли да предприемем действия в тази насока. Ще преговаряме с кредиторите, когато е готова оздравителната програма и получим нотификацията от Брюксел, за одобряване на държавната помощ за превозвача. Тогава вече ще имаме точен разчет с какво разполагаме", каза още зам.-министърът.