ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Преговаряме с Латвия за ремонт на старите електрички
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:21 / 20.01.2015Коментари (0)7244
© Plovdiv24.bg
БДЖ от доста време води преговори с фирмата производител от Латвия за основен ремонт и обновяване на старите електрически мотриси от 32-ра серия. Това съобщи за "Монитор" зам.-министърът на транспорта Антон Гинев.

"Те са правили рециклиране на подобни електрички за Полша", поясни той. "За България проблемът е голямото разстояние до завода производител RER в Рига. Питали сме ги дали ремонтът може да стане в нашата страна. Разговорите още не са приключили", добави зам.-министърът на транспорта.

При положение, че преговорите не успеят, от БДЖ планират от 17 електрически мотриси от този тип, доставени през 70-те години на миналия век, които в момента се използват, до края на юни да останат само 4.

Според Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите към КНСБ, в жп депото на Горна Оряховица могат да ремонтират по една такава мотриса на месец. "Така има шанс да се решат проблемите със старите съветски електрички", смята той. "След като върнаха субсидията от 40 млн. лв., вече не може да се казва, че парите ги няма. Лошото е, че има повредени мотриси и от сименсите, които са най-новите в подвижния състав на железницата", добави синдикалистът.

Недостигът на средства доведе до това, че през миналата година е трябвало да бъдат инвестирани поне 40 млн. лв. за ремонти и поддръжка на локомотивите, вагоните и мотрисите, а са дадени едва 25 млн.

Зам.-министър Антон Гинев смята, че за нов подвижен състав ще може да се говори, когато има свободни пари. По думите му обаче доставката няма да може да стане бързо. "В случая не става въпрос за автомобили, а ще трябва машините първо да се поръчат.

Изисква се повече време за производството им", каза Гинев и добави, че основното решение на проблема е в договарянето с банките кредитори. "Ако се постигне някакво споразумение, в резултат на което ще ни остане ресурс, бихме могли да предприемем действия в тази насока. Ще преговаряме с кредиторите, когато е готова оздравителната програма и получим нотификацията от Брюксел, за одобряване на държавната помощ за превозвача. Тогава вече ще имаме точен разчет с какво разполагаме", каза още зам.-министърът.



Още по темата: общо новини по темата: 405
27.11.2024 »
27.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
15.11.2024 »
08.11.2024 »
предишна страница [ 1/68 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5921) 58%
Не (3280) 32%
Не мога да преценя (972) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: