ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Превозвач: Нелегални бусове ни подбиват бизнеса, работят по разписание и се движат 10 минути преди нас
©
Нелегалните бусове, които крадат пътници от законните превозвачи, са изнаглели до степен, че вече работят по разписание и се движат 10 минути преди тях, нанасяйки тежък удар под пояса. За действията им сподели за вестник "Телеграф“ Емил Тодоров от Камарата на автобусните превозвачи.

Според него явлението взема застрашителни размери, а от него страдат държавният бюджет, легалният автобусен бранш и дори железниците. Съгласно Закона за автомобилните превози пътници могат да се возят само от лицензирани фирми, които съответно плащат данъци и осигуровки. Реално обаче този пазар е превзет от физически лица с бусове 8+1, които масово возят по линиите, като подбиват официалната цена и не плащат данъци. Този вид бусове се използват, защото са леки МПС и за тях не се изисква професионална шофьорска книжка. За тях няма изискване и за куп други документи, които са необходими при автобусите с над 9 места. 

"Нелегалните бусове събират хората от селата и директно ги карат към големите градове, а и в чужбина. Така те взимат пътниците на лицензираните фирми, защото един пътник, ако трябва да пътува до Европа, първо трябва да хване автобус или влак да отиде до София и оттам да хване автобус за чужбина“, обясни Тодоров. "Докато не започне масов контрол за спирането на тези нелегални превози, ще става по-зле. Защото ние няма как да се конкурираме с тях. Те не плащат данъци и осигуровки, а същевременно привличат пътници, тъй като возят от адрес до адрес“, допълни Тодоров.

Нелегалните бусове са сред основните причини линиите до села и малки градове да се закриват и до над 600 населени места у нас вече да няма рейс, посочиха за "Телеграф“ от националното сдружение на общините (НСОРБ). Причината е затвореният кръг, при който пътниците хващат бусовете, а за официалния превозвач няма пътници. Така общината стига до неизбежното решение да закрие линията. От НСОРБ настояват държавата да заплаща пълната субсидия по линиите на загуба, да облекчи административните изисквания към превозвачите, както и да позволи 100% общински фирми да возят по линиите без обществена поръчка и състезателен конкурс.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България и Войната в Украйна
Бюджет 2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
ДЮШ на ВК Марица
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: