ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Превозвач: За пътища в критично лошо състояние се искат се искат по-скъпи винетки и тол такси
©
Членовете на Камарата на автомобилните превозвачи в България реагираха остро на предвиденото увеличение на цената на тол таксите и винетките в проектобюджета за 2025 г.

"Това е пореден удар върху транспортния сектор и българските граждани, който идва в момент, когато пътната инфраструктура е в критично лошо състояние, а тол системата продължава да бъде неефективна и несправедлива", се казва в позиция на организацията.

"Неслучайно хората (не само шофьорите) са с отрицателно мнение за поскъпването. Трябва да имаме пътища, за да се събират тол такси. Повишаването на цените ще се плати от ползвателите на услугата на превозвача", коментира пред БНР Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ).

По думите му, тол системата е справедлив начин за таксуване, но у нас парите никога не стигат и е най-лесно е да се събират допълнително пари. Пътната система обаче много бавно се изгражда, независимо от причините – дали заради некомпетентност или корупция.

На превозвачите са налага да ползват обходи, заради които плащат повече за гориво. Тол такси трябва да се съберат само на автомагистралите.

В проектобюджета на кабинета "Желязков" е предвидено вдигане на тол таксите и връщане на цените на всички винетки до нивата отпреди COVID пандемията. Ако разпоредбата остане в проекта за бюджет, годишната винетка ще поскъпне с 10 лева и ще струва  97 лв., при тримесечната увеличението ще е с 6 лева до 54. Цената на месечната ще стане 30 лв, а на седмичната - 15 лева.

"Не бива да се сравняваме само с други страни по отношение на цената, а и по отношение на качеството и обхвата на пътищата, по събираната сума. След влизане в Шенген, може да има ползи за страната ни, ако се улови транзитният трафик. В други страни местният трафик и бизнес да се стимулират с отстъпки според изминатото разстояние. Тол системата има недостатъци – например още не е въведена възможността за доброволно плащане на такса, която по една или друга причина не е приета от апаратурата."

Според шефа на КАПБ секторът очаква диалог с МРРБ, преди да се предприемат по-крайни действия.

"Не е момент да се плашим с протести. Отворени сме за диалог."







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България в еврозоната
Ученик от гимназия в Пловдив загина в тежка катастрофа
Кабинетът "Желязков"
Искат забрана на вейпове и енергийни напитки на лица под 18 години
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: