Транспортно министерство е предложило задължението за определяне на таван на цените да бъде предоставено на местните органи за самоуправление. „Ние подкрепяме това предложение. В един пазар, в който както и да определяме базата за средното ниво на услугата, условно, ако е един лев на километър, явлението 5 - 10 лв. на километър го приемаме не като нормално или като криво разбрана свобода за определяне на цената на собствения труд", каза той.
По думите му - ако действително пазарът има нужда от такава скъпа услуга, нека да бъде направено така, както е по света. „По света има достатъчно фирми, които предлагат луксозен превоз с луксозни автомобили. Да не изпадаме в смешната ситуация, че качвайки се в такси, обичайно предполагайки, че цената ще е някъде около 70 - 80 стотинки на километър, да бъдем „сурвакани" с някакви такива странни суми. Който смята да развива такава транспортна услуга, да я изкара извън таксиметровата. Да си направи фирма за луксозни превози с лимузини и да се реализира на този пазар, а не под „дрехата" на таксиметровия превоз да се опитваме да заблуждаваме хората. В тази връзка подкрепяме предложението за таван на цените на таксиметровите превози", каза той.
Ще трябва бизнесът да предложи своите разчети по себестойности на превозите, съответните специалисти от общината да ги коментират. Хубаво би било в едни такива дискусии да участват представители на потребителските организации, каза той.
Като първа стъпка според него е необходимо да се определи таван на цената - например, че превозът не може да надвишава лев, лев и петдесет или два лева на километър. „Идеята е като първа стъпка да се пресече това явление - качвате се на обичайното жълто такси и то обаче ви иска между 5 и 10 лева на километър. Оттам нататък хубаво би било да се изпълни другата част - това, което е потребно на бизнеса - защитната част в регулацията на цените, тоест пределните минимални цени. Така в известна степен ще бъде преодолян проблемът с появяващите се периодично на пазара дъмпинг и нелоялна конкуренция", каза още Румен Крумов.