ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
През последните 2 години България се e представила на 100 международни туристически изложения
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:37 / 10.11.2016Коментари (0)2508
©
През последните 2 години България се e представила на 100 международни туристически изложения. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова в сутрешния блок на "Радио Фокус", позовавайки се на Отчета за дейността на управляваното от нея министерство за периода 7 ноември 2014 г. - 7 ноември 2016 г. 

"Още с обособяването на самостоятелно Министерство на туризма едни от основните приоритети бе да се промени начинът, по който България се рекламира като туристическа дестинация", акцентира министър Ангелкова. В резултат на целенасочените действия на държавната институция за първи път маркетинговата стратегия на страната бе планирана и обсъждана с бранша половин година преди да бъде изпълнявана, стана ясно от нейните думи. "Благодарение на това през зимата вече се рекламира летният ни туристически продукт, а през лятото - зимният, така, както е във всички развити страни", допълни Николина Ангелкова. Наложена е и нова, уеднаквена визия на всички рекламни щандове, с които България се представя на специализираните форуми.

"През 2015 г. рекламата на България бе таргетирана и прецизирана, като бе заложено основните дейности да бъдат директните форми на реклама - партньорство с туроператори, онлайн маркетинг и участие на форуми и борси. Резултатите се налице през 2016 г. - България изпраща най-добрия летен сезон, а до края на годината очакваме да надхвърлим цифрата от 8 млн. чуждестранни туристи", каза още министърът на туризма. В отчета са публикувани и данните на Националния статистически институт, които показват, че само за периода април-септември страната е посрещнала над 5 млн. чуждестранни туристи, а за целия период до месец септември - близо 7 млн. чужденци.

В документа се посочва още, че по Eurosport, Euronews, DiscoveryChannel, National Geographic е реализирана мащабна рекламна кампания, а по CNN България е била представена като атрактивна туристическа дестинация. Отчита се и, че страната се позиционира като дестинация за по-висок клас туристи. Една от най-големите хотелски вериги в света Hyatt влиза в България с висококатегориен хотел, като е налице е интерес и от други големи брандове като FourSeasons, Jumeira и др. Преди по-малко от месец на посещение в страната ни за проучване възможностите за инвестиции бе и принцът на Саудитска Арабия Султан ал Сауд.

Освен увеличения брой чуждестранни и български туристи се отчитат и усилията за привличане на повече инвестиции в сектора. Министерството на туризма е разработило инвестиционна карта в областта на туризма. Целта е всички важни проекти в отрасъла да бъдат обединени, за да бъдат представяни на потенциални инвеститори.

За по-малко от 24 месеца са предприети и мерки за насърчаване на публично-частното партньорство в сектор туризъм. На тази основа бе разработен рекламен клип, в който някои от най-големите холивудски звезди споделят личните си впечатления от България. От документа става ясно, че са подписани и споразумения с международни компании, на основата на които в Япония и Саудитска Арабия действат информационни центрове на страната, за което държавата не плаща нищо.

В отчета се припомня още, че страната ни бе избрана за вицепрезидент на 21-вата Генерална асамблея на СОТ. Съвместно с Организацията се подготвя провеждането на Международен конгрес на световните цивилизации и модерния туризъм в София, за който са поканени министри на туризма от цял свят и водещи учени.

Резултат от политиката на министерството е, че Русе стана координационен център по проектите в туризма за всички 14 държави от Дунавския регион. В крайдунавския град се създаде българо-румънски Технически секретариат по приоритетна област 3 на Дунавската стратегия, която обхваща туризма и културата. Звеното подпомага и координира дейността в тази област за целия регион. Министерството продължава да работи и за развитие на трансграничното сътрудничество и създаване на общи туристически продукти. Създадена е двустранна работна група между България и Румъния. Подготвят се общи проекти с Хърватия, Сърбия, Турция, Гърция, се посочва в отчета.

Министерството на туризма успя да изпълни и една от заложените стратегически цели - да разработи нормативната рамка за функциониране на сектора. При създаването на Министерството на туризма нито една от наредбите към Закона за туризма не беше разписана. В отчета основен акцент се поставя върху факта, че към днешна дата всички подзаконови нормативни документи са приети или в процес на съгласуване. Сред тях са изключително важни документи за сектора като наредбата за категоризация на местата за настаняване и заведенията за хранене; наредбата за СПА центровете (въвеждаща за пръв път регламент в този подотрасъл); наредбата за безопасността на ски пистите и др.

"Бяха предприети мерки за справяне със сивата икономика в сектора чрез въвеждане на система за ефективен контрол. Вече са факт промените в Закона за туризма, които регламентират функционирането на Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), която ще позволи в реално време да се обменят данни по защитени канали между Министерството на туризма, НАП, МВР, общините и хотелските рецепции. Така, без да се нарушава личното пространство на хората, ще бъде изсветлен секторът, се подчертава в документа", отчита още Министерството на туризма.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ВК Марица, сезон 2024/2025
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Санирането на сградите
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5754) 58%
Не (3190) 32%
Не мога да преценя (941) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: