ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
При ниски температури не трябва да се загрява само двигателят на колата, ето и какво друго | ||||||
| ||||||
В най-добрия случай опитните шофьори могат да си спомнят, че освен двигателя е необходимо да се загрее и автоматичната скоростна кутия в мразовито време - и мнозина наистина го правят. Но в автомобила ви има още едно нещо, за което никак не е добре да работи в замръзнало състояние - това са амортисьорите на окачването. Амортисьорите са монтирани близо до всяко колело и са необходими, за да предпазят автомобила при неравности и завои. Всъщност пружините на окачването на колелата, които омекотяват преминаването, могат да люлеят каросерията нагоре-надолу за доста дълго време, а именно амортисьорите се справят с тези проблеми. Това е необходимо не само за комфорта на пътниците, но и за да могат колелата да се държат нормално на пътя, да спират ефек тивно и да направляват автомобила в завоите. Конструкцията на амортисьора е проста. Това е цилиндър с работна течност, в който буталото се движи всеки път, когато колелото се движи нагоре и надолу. В цилиндъра има клапани с малки отвори, които не позволяват на течността да забави буталото. Така, когато навън е студено, течността в амортисьора се сгъстява и не преминава правилно през клапаните. Поради това клапанът може да се счупи и амортисьорът да загуби частично ефективността си или изобщо откаже да функционира. Тоест, за разлика от студения двигател или автоматичната скоростна кутия, които просто се износват по-бързо, когато са студени, замръзналият амортисьор може да се счупи изведнъж. Освен това гумените уплътнения на амортисьора не работят толкова добре при студ. По-гъстата течност при замръзване прави триещите се компоненти по-малко смазани, поради което амортисьорът се износва по-бързо. Поради тази причина е по-добре да затопляте амортисьорите след продължително паркиране в студ. Как да загреете амортисьорите При нормалните автомобили в условията на типичните континентални зими е достатъчно амортисьорите да се нагряват по време на движение. - Изминавайте първите 500 до 1000 метра (в зависимост от температурата) от сутрешното си пътуване така, че окачването на автомобила да работи с минимален ход на колелата; - Избягвайте рязкото ускоряване и спиране, които водят до "приклякване"на автомобила върху задните или предните колела; - Когато амортисьорите са студени, се старайте да избягвате неравните пътни повърхности. Ако това не е възможно, шофирайте възможно най-бавно в тези зони. Между другото, по тези начини се предпазват от преждевременно износване не само амортисьорите, но и други компоненти на окачването. По-специално, шарнирите на шасито. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 29.01.2022 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Радина и Деян Донков отново заедно
12:08 / 01.12.2024
Димитър Маринов от филма за Гунди: До три години всичко ще се промени
12:19 / 30.11.2024
Пиле няма да може да прехвръкне в тази част на Пловдив
16:56 / 30.11.2024
Роден е на днешния ден през 1979 г., наскоро призна за голям порок
16:44 / 30.11.2024
Някои от най-трудните думи за писане в българския език
10:39 / 01.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета