В идейна фаза са завършени проектите София - Драгоман и София - Перник - Радомир. Те също са част от Оперативна програма "Транспорт", но за следващия програмен период", обясни Ламбрев. Той уточни, че участъците в Северна България не представляват интерес в Европейския съюз, тъй като не са част от европейските коридори.
"Единият коридор, който свързва България с Гърция и Румъния е важен. Вторият коридор свързва България с Турция и Румъния и затова нашите усилия са насочени само там, за да можем да използваме средствата през първия програмен период, който приключва в края на 2013 г", посочи изпълнителният директор на НКЖИ.
Относно северните линии Ламбрев обясни, че там също се правят опити да бъдат намерени финансови средства. "В момента се водят преговори и дай Боже всичко да бъде наред, за да можем да направим втора жп линия Мездра - Горна Оряховица и отделно Русе - Варна. Това са много важни дестинации за нас", категоричен бе изпълнителният директор на НКЖИ. Той посочи, че за тях ще се търсят възможности от държавния бюджет и евентуално фондове, които са с много ниски лихви.