© Plovdiv24.bg | | Приоритетни за ремонти железопътни участъци са тези с южните ни съседки - Турция и Гърция, които са част от европейските коридори. Така приоритетно ще бъде рехабилитирана отсечката Пловдив - Бургас, както и участъците Септември - Пловдив, разделена на три лота и Димитровград - Свиленград, също разделена на три лота. Това каза изпълнителният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев при отваряне на ценовите оферти за ремонт на жп линията Димитровград - Свиленград. "За нас те са най-съществените, за да можем да покрием необходимостите по коридорите на ЕС, които се изискват от нас. Остава ни да направим за следващия програмен период София - Септември, но тъй като там изцяло се минава по ново трасе и ще бъдат необходими много средства, но ние почти сме готови с идейната фаза на проектирането. След това вторият програмен период - 2014 г., ще работим на тази тема. В идейна фаза са завършени проектите София - Драгоман и София - Перник - Радомир. Те също са част от Оперативна програма "Транспорт", но за следващия програмен период", обясни Ламбрев. Той уточни, че участъците в Северна България не представляват интерес в Европейския съюз, тъй като не са част от европейските коридори. "Единият коридор, който свързва България с Гърция и Румъния е важен. Вторият коридор свързва България с Турция и Румъния и затова нашите усилия са насочени само там, за да можем да използваме средствата през първия програмен период, който приключва в края на 2013 г", посочи изпълнителният директор на НКЖИ.
Относно северните линии Ламбрев обясни, че там също се правят опити да бъдат намерени финансови средства. "В момента се водят преговори и дай Боже всичко да бъде наред, за да можем да направим втора жп линия Мездра - Горна Оряховица и отделно Русе - Варна. Това са много важни дестинации за нас", категоричен бе изпълнителният директор на НКЖИ. Той посочи, че за тях ще се търсят възможности от държавния бюджет и евентуално фондове, които са с много ниски лихви. |