Проблеми на границата ни с Румъния
Министерството на външните работи (МВнР) уведомява румънските превозвачи за възможни забавяния на контролно-пропускателните пунктове на румънско-българските граници, причинени от засиления митнически контрол, извършван от българските власти. Удължените периоди на чакане засягат митнически пунктове, гранични пунктове и цялата българска територия, предупреждава в своя публикация румънският вестник "Адевърул".
В прессъобщение от МВнР подчертават, че българските власти използват всички методи за митнически контрол, включително физически контрол, сканиране с рентгенови системи и проверка на документи, придружаващи стоките. Препоръчва се на румънските превозвачи да следват стриктно инструкциите на митническите контролни органи, внимателно да избират маршрута на пътя и да закупуват предварително пътни такси - ТОЛ.
В този контекст отново се подчертава важността на правилното информиране на румънските шофьори, навременното закупуване на електронни винетки и заплащане на ТОЛ таксите за използване на обществената пътна инфраструктура в България, в съответствие с действащото законодателство и със значително увеличеното чакане пъти на митнически контрол.
"Адевърул" препоръчва и сайтовете за допълнителна информация:
Относно актуалното състояние на пътищата - на безплатното приложение LIMA www.lima.api.bg, на интернет страницата на Агенция "Пътна инфраструктура" - www.api.bg и на телефон 070013020
Относно е-винетката и системата e-TOLL - на сайта www.bgtoll.bg
Относно пътната обстановка през българските гранично-пропускателни пунктове – на сайта www.mvr.bg
Относно летателната обстановка на летище София - www.sofia-airport.eu
Относно състоянието на времето - на сайта www.weather.bg
Относно митническия режим, при влизане в България от Турция - на сайта www.mae.ro (Условия за пътуване в България, рубрика Митнически разпоредби) и на сайта на българската Агенция "Митници")
Румънските граждани могат да поискат консулска помощ на телефоните на посолството на Румъния в София: +35929712858 и +35929733510, като обажданията се пренасочват към Центъра за контакти и поддръжка на румънски граждани в чужбина (CCSCRS) и се отговарят от операторите на кол центъра постоянно.