Проблеми с полетите и нарушения по плажовете плашат чужди туристи
Над 600 проверки са направени през летния сезон по Черноморието от Комисията за защита на потребителите. Установени са 25 нарушения, свързани с цените на чадърите и шезлонгите и начинът им на предлагане.
Чужденците, които пристигат в България, най- често се оплакват в европейския потребителски център от проблеми с полетите, че не могат да се свържат с хотела, в който са направили резервация, или че отказват да им върнат парите.
"В единия случай сме установили предлагане на плажни принадлежности като комплект, без възможност за индивидуално наемане, каквато съществува. Това е нелоялна търговска практика. Има и случаи за необвяване на цените на чадърите и шезлонгите. Общият фон не показва по-голям процент на нарушенията, спрямо предишни години", обясни председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
"При над 1/3 от жалбите, които получаваме в последно време – близо 40% са свързани с отменени полети или отложени полети, във връзка с коронавируса", обясни Соня Спасова – директор на Европейския потребителски център.