© Plovdiv24.bg | | Преговорите между синдикати и управляващи за развитието на БДЖ ще продължат в петък, каза пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. На среща между синдикатите, министъра на финансите Симеон Дянков, Московски и премиера Бойко Борисов не е постигната окончателна договореност по нито един от проблемите на железниците - тяхното развитие, финансиране и съкращаване на персонала.Разговорите между експерти на министерството на транспорта и на синдикатите започват още днес и до петък трябва да има ясни бизнеспланове за развитие на железниците.
Симеон Дянков каза, че железниците дължат в момента 800 милиона лева и голяма част от този дълг не се обслужва. Той посочи, че ще се съгласи да се вземе заем от Световната банка за железниците, след като стане ясно как фирмите ще обслужват поне лихвите по своите кредити.
Приватизацията на "Товарни превози" не може да бъде възприемана като панацея за бъдещето на "Пътнически превози", заяви от своя страна президентът на КНСБ Пламен Димитров пред журналисти след срещата в Министерски съвет по проблемите на железниците.
"Вследствие на дълговата криза, която има в БДЖ, трябва да се разгледат всички възможности - и за изплащане на задължения по стари кредити, и като бъдеща оптимизация на разходите в цялата система. Съкращенията са функция на програмата за преструктуриране и финансово оздравяване. Ако и колко трябва да има съкращения извън текучеството, за които сме се съгласили, и за които трябва да има ясна визия, ние нямаме съгласие по това - какви и колко съкращения ще има", заяви Димитров.
Запитан дали сред срещата синдикатите са по-близо до стачни действия, той отговори, че са на същото разстояние, "с оптимизъм и надежда, че това може да бъде променено до края на седмицата".
"Колективните договори са ключът към гаранциите, които трябва да постигнем при бъдещото преструктуриране на компанията. Без колективните трудови договори няма да се съгласим да се извършват никакви мерки в компанията", допълни президентът на КНСБ. |