© Plovdiv24.bg | | Туроператорите започват да продават седмица море и седмица екскурзия в летните си оферти. Това стана ясно от новата концепция за предлагане на разнообразни преживявания за чуждите туристи у нас след завършилата в Берлин най-голяма в света туристическа борса ITB. Вероятността туристите да се завърнат отново у нас, след като са преживели разнообразна ваканция, е около 40% по-голяма, отколкото ако са били само на едно място, дори да са останали доволни от него. Това са част от изводите, посочени в международни проучвания на Световната туристическа организация.
Още в германската столица зам.-министърът на икономиката Иво Маринов акцентира на нашите възможности за разнообразие и екскурзии по всяко време на годината, като те са подходящи за всяка възраст - от десетина вида спортен туризъм, през културно-исторически, винен и кулинарен, фестивален, СПА и рекреационен, фотолов и опознаване на природата.От тази година започваме да участваме на специализирани туристически изложения, където ще се представяме в сферите, с които страната ни продължава да е непозната, обяви Маринов. Ще бъдат подробно представени EDEN дестинациите, които според европейската програма задължително трябва да са непопулярни, но много интересни места, които дават възможност за туризъм извън най-активните месеци.
Самите туроператори са стигнали до идеята, че за да задържат туристите за по-дълга ваканция у нас, освен почивката на едно място трябва да включват в пакета и обиколен тур, който да отговаря на възрастовата група на гостите, като е възможно в рамките на екскурзията туристите да пътуват по различни направления.
На голям интерес се радваха офертите, свързани с изпълнението на Дунавската стратегия, в която страната ни е координатор заедно с Румъния.
Туроператори обясниха, че след като акостират на българския бряг, гостите могат да навлязат във вътрешността на страната чак до Стара планина, като им се предлагат местни забележителности и традиции.
Най-голям засега е интересът към спиране във Видин, за да бъде разгледана крепостта Баба Вида и след това разходка до Белоградчишките скали и пещерата Магура.
Само дни след берлинската борса страната ни се представи с непознатите си дестинации в Букурещ, а и в момента в Москва тече най-важното за руския пазар изложение МИТТ, след което веднага следва Интурмаркет. На този форум икономическото ни министерство участва за седма поредна година на щанд от 300 кв.м, като този път насловът е "България - позната и неизвестна".
На него освен на Черноморието страната ни акцентира все по-усилено на СПА туризма, като на българския щанд са монтирани масажни маси, на които не само гости, но и работещи по други щандове се нареждат, за да получат безплатна процедура. На конференция предстои презентацията "България, страна на здравето". За предстоящия летен сезон очакваме ръст на туристите както от Румъния, които бяха най-многобройни за миналата година, но и устойчиво увеличение на посетителите от Русия с около 5-7 на сто, тъй като за първи път притежателите на шенгенски визи вече няма да кандидатстват пред българското посолство, за да дойдат у нас.
Източник: в. "Монитор" |