Частта между Пловдив и Димитровград беше пусната миналата година, а трасето от Свиленград до границата - през май. В тези участъци обаче постигането на максималната скорост не е възможно, защото България не разполага с влакове, способни да я развият.
"Железопътните проекти са не по-малко важни от пътната инфраструктура и затова през следващия програмен период на оперативна програма "Транспорт" се акцентира главно върху този транспорт", каза министър Папазов.
По думите му главната цел е до 2020 г. България да има изцяло модернизирани жп линии по направлението Драгоман - София - Пловдив - Свиленград, което ще осигури възможността влаковете между сръбската и турската граници да се движат със 160 км/ч. Паралелно ще се работи и за цялостната рехабилитация на жп линията Пловдив - Бургас.
Проектът за реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Димитровград - Харманли е на стойност 136 млн. лв. без ДДС. Изпълнител на строителните дейности е фирма "Терна" АД, а срокът за завършването му е 14 август 2014 г.
По-рано през деня министър Папазов посети жп гара Пазарджик, където съобщи, че се очаква до дни да започне работата по проекта за модернизацията й, също финансиран по оперативната програма "Транспорт".