ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Производителите добавят свои етикети и символи на стоките, но това крие опасности | ||||||
| ||||||
Докладът, направен поради “нарасналия интерес към информацията за храните от страна на потребителите", проследява правилата за етикетиране в ЕС. Вместо да дават яснота, етикетите на храните често създават объркване - има стотици различни схеми, символи и твърдения, които потребителите трябва да разшифроват, каза Кейт Пентус-Розиманус, член на ЕСП. Правилата в ЕС изискват на етикетите да има информация за хранителната стойност, алергените и годността на продукта. Производителите добавят свои етикети и символи с цел привличане на клиенти, но според палатата това крие опасности. Например протеинов бар, богат на захари, може да бъде брандиран като “богат на протеини", което позволява на компаниите да акцентират върху по-приятните характеристики, премълчавайки други, не толкова благоприятни. Има и твърдения, като “подобрява физическата форма", които не са подкрепени от научни доказателства. Хранителният сектор на Съюза използва над 200 етикета за устойчивост. Така потребителите лесно могат да се изгубят в лабиринта от етикети на хранителните продукти, казват от ЕСП. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Димитър Маринов от филма за Гунди: До три години всичко ще се промени
12:19 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета