ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Прокуратурата с предложение до Сарафов да иска имунитетите на депутати от "Възраждане"
Автор: Петър Дучев 17:41 / 27.02.2025Коментари (0)754
© Булфото (архив)
Във връзка с ескалацията на напрежение при протести, организирани в столицата на 22.02.2025 г., под ръководството и надзора на Софийска градска прокуратура (СГП) се провежда досъдебно производство поради данни за участие в разследваните действия на лица с имунитет. 

Днес, 27.02.2025 г., СГП предложи на главния прокурор на Република България да внесе мотивирани искания до Народното събрание на Република България (НС) за даване на разрешения за привличане към наказателна отговорност на Никола Димитров, Славчо Крумов, Йордан Тодоров и Ивайло Чорбов, депутати в 51. Народно събрание. Отправено е предложение до главния прокурор и за внасяне на искане до Централната избирателна комисия (ЦИК) за снемане на имунитета на Петър Ананиев, регистриран като кандидат за кмет на район на община Столична. Предлага се мярката за неотклонение на Ивайло Чорбов и Славчо Крумов да бъде "задържане под стража“, за което също е необходимо разрешение от НС, дадено по искане на главния прокурор. За останалите се предвижда мярка за неотклонение "парична гаранция“ в размер на 10 000 лева.

Предложенията са изготвени от екип от наблюдаващи прокурори от СГП след проведено разследване и събиране на достатъчно доказателства, даващи основание за обосновано предположение, че петимата са съпричастни към извършване на конкретни престъпления от общ характер.  

В предложенията на наблюдаващите прокурори се сочи, че събраните доказателства са достатъчни за привличане в качеството на обвиняем на всеки от четиримата народни представители и кандидата за кмет за престъпление по чл. 325, ал. 2, вр. ал. 1 НК, а именно – за извършването на непристойни действия, грубо нарушаващи обществения ред и изразяващи явно неуважение към обществото, като хулиганството по своето съдържание се отличава с изключителна дързост, а за И. Ч. и с изключителен цинизъм. Действията на Н. Д., И. Ч. и Й. Т. са съпроводени и със съпротива срещу орган на властта, изпълняващ задължения по опазване на обществения ред, а за Й. Т. хулиганството е продължавано престъпление, съставено от две отделни деяния (чл. 26, ал. 1 НК).

Хулиганските действия на Н. Д. и Й. Т. съгласно предложенията се изразяват в преодоляване на изградения от полицейските служители кордон, съставен с цел да ограничи достъпа на протестиращите лица до сградата на Представителството на Европейската комисия в Република България, както и да им попречи да извършват действия, насочени към повреждането ѝ. Достигнал до вратата на сградата, Н. Д. отказал да се подчини на полицейското разпореждане да не доближава сградата и да се върне обратно зад кордона, проявил яростна агресия, като бутал и блъскал полицаи, а Й. Т. показал картата си на народен представител, бутал и обиждал служителите на МВР, преодолял заграждение – полицейска лента, която била поставена, за да ограничи достъпа на граждани до сградата на Представителството.

Хулиганските действия на И. Ч. се изразяват в хвърляне на яйца, пълни с червена боя, по полицейските служители и по сградата на Представителството на Европейската комисия в Република България, отказ да се подчини на полицейските разпореждания да преустанови тези свои действия, проява на агресия чрез бутане на полицаите.

Непристойните действия на П. А. в предложението се описват като хвърляне на предмети по сградата на Представителството, които той извадил от носена от него черна раница, направил опит да преодолее полицейския кордон около сградата, бутал полицаите и хвърлял запалени от него пиротехнически изделия.

Хулиганските действия на петимата се определят в предложенията на СГП като извършени на обществено място, по време на масово мероприятие в присъствието на голям брой граждани, грубо засягащи личността на полицейски служители и представляващи брутална демонстрация и неуважение към органите на властта. Поради това тези действия са квалифицирани като отличаващи се по съдържание с изключителна дързост, а за И. Ч. – и с изключителен цинизъм, тъй като действията му са особено нагли и безсрамни, грубо нарушаващи обществените нравствени принципи.

За И. Ч. са събрани достатъчно доказателства за още две престъпления – за противозаконно унищожаване на полицейски униформи чрез хвърляне на яйца с червена боя, която, оцветявайки униформите, ги направила напълно и окончателно негодни за използване по първоначалното им предназначение (чл. 274а, ал. 3 НК), както и палеж на имущество със значителна стойност, а именно – сградата на Представителството на Европейската комисия в Република България, като пожарът е представлявал опасност за живота на намиращите се в близост множество граждани и полицейски служители и е имало опасност да се разпростре върху друго имущество със значителна стойност (чл. 330, ал. 2, т. 1 и т. 2, вр. ал. 1 НК).

По отношение на С. К. е отправено предложение за снемане на имунитета му и за палеж по чл. 330, ал. 2, т. 1 и т. 2, вр. ал. 1 НК поради достатъчно доказателства за хвърляне на запалени от него пиротехнически изделия и бутилки със запалителна течност по сградата на Представителството на Европейската комисия в Република България. Действията по поругаване на сградата представляват и хулиганство, извършено с особена дързост.

Като народни представители Н. Д., С. К., Й. Т. и И. Ч. са "лица с имунитет“. "Лице с имунитет“ по смисъла на чл. 160, ал. 1 от Изборния кодекс (ИК) е и П. А. – от деня на регистрацията на кандидатските листи до обявяване на резултатите от изборите. Наказателно-процесуалният кодекс (НПК) установява забрана да се привлича като обвиняем лице с имунитет. Съобразно чл. 220, ал. 1 НПК наказателно преследване срещу лице с имунитет може да се проведе едва след отпадане на имунитета. С оглед разпоредбата на чл. 70, ал. 1 от Конституцията на Република България, за привличане в качеството на обвиняем за извършено от народен представител престъпление от общ характер, е необходимо разрешение на НС, а когато то не заседава – на председателя на НС. За кандидатите за кметове съгласно чл. 160, ал. 1 ИК разрешение дава Централната избирателна комисия.


Още по темата: общо новини по темата: 592
28.02.2025 »
28.02.2025 »
28.02.2025 »
27.02.2025 »
27.02.2025 »
27.02.2025 »
предишна страница [ 1/99 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Януари 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Войната в Украйна
Мартеници 2025
Футбол - други
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: