Промени при обслужването в офисите на мобилните оператори

Автор: Илиана Пенова
Коментари (3)
11:09 / 22.08.2024
42765
Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) г-жа Мария Филипова проведе среща с представители на Алиансa на технологичната индустрия (АТИ) във връзка с разминавания между практиките на мобилните оператори и очакванията на потребителите, установени на базата на анализ на постъпили жалби и сигнали в Комисията.

По време на срещата г-жа Филипова постави за обсъждане предложения, целящи подобряване информираността на потребителите. Тя подчерта, че  дискусията е начален етап в усилията на КЗП за подобряване на диалога между мобилните оператори и потребителите.

По отношение на процедурата по сключване на договор в търговски обект, бе предложено телекомите да инструктират своите служители да напомнят на потребителите за правото им да се запознаят предварително с условията на договорите. Те имат право да получат екземпляр от договора на хартиен носител или на друг траен носител преди да решат дали да го подпишат.

На срещата бе обсъдено още да се осигури по-удобна за потребителите опция за запознаване със съдържанието на договорите, тъй като обръщането на монитора на служителя не е най-удобния вариант. Също така да се предоставя на потребителите информационен лист (брошура), съдържащ информация за начина на изчисляване на неустойките и дължимите за възстановяване отстъпки, в т.ч. разяснения относно кредитния лимит, избора на мрежа, промяната на адреса за ползване на услугата.

По отношение обслужването на потребители от уязвими групи при сключването на договори, КЗП предложи всички оператори да предвидят в своята търговска политика определен гратисен период за отказ от договор, сключен в търговски обект, който да важи за уязвими групи потребители. Преди сключване на договор да е необходимо одобрение от управител на магазин, а абонаментният план да е съобразен с нуждите на потребителя. Обсъдено бе още да се създадат вътрешни процедури за проследяване на жалби, подадени от потребители от уязвими групи, както и да се инструктират служителите в магазинната мрежа относно  обслужването на уязвими групи потребители.

Във връзка със съдържанието на договорите, КЗП предложи да се подобри оформлението на индивидуалните договори в частта, касаеща заявените за ползване услуги (чрез обединяване на всички заявени за ползване услуги в един раздел "Предмет на договора" или всички допълнително заявени услуги да бъдат посочени в отделен раздел "Допълнителни услуги").

След проведени дискусии представителите на Алианса на технологичната индустрия (АТИ) се съгласиха да предприемат мерки за подобряване обслужването на потребителите. По част от предложенията на КЗП вече се работи, а други са в процес на обсъждане в АТИ.

Виж коментарите (3)
Още новини от Национални новини:
Каналът на инфлуенсъра Любомир Жечев в YouTube е бил изтрит
Здравната каса е ощетена с близо половин милион лева
Магазините на Vivacom ще бъдат с празнично работно време
От 1 януари на 1,6 млн. пенсионери ще им олекне
Пеевски: Поздравявам служебния кабинет за историческото решение з...
Основателят на фондация "Искам бебе": Започва да се разбира какво...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).