От гражданската инициатива смятат, че приватизацията на "Товарни превози" ще ликвидира железницата, тъй като това е последната компания, която би могла да изведе икономиката на България от кризата и да носи приходи от международен товарен транспорт. Организаторите посочват още, че продажбата ще създаде частен монопол, защото 85% от пазара на товарните железопътни превози принадлежи на компанията.
Дружеството ще бъде продадено за сума между 100 и 200 милиона лева, при положение, че годишната му печалба е 150 милиона и това ще ощети българската държава с над 1 милиард лева за срок от 10 години. Най-качествените локомотиви ще бъдат продадени заедно с БДЖ "Товарни превози" и това ще рефлектира върху пътническите, което пък ще доведе до неминуемия фалит на дружеството, смятат още протестиращите.