При обобщението на първите резултати от извършените по кампанията проверки Маргаритов посочи, че в четири случая /в София, Пловдив, Стара Загора и Варна/ е установено "извършване на нарушения най-вече по документалната страна на въпроса, а тя е особено важна за безопасността, тъй като, когато липсват документи, презумпцията е по-скоро, че е налице едно опасно съоръжение."
Той допълни, че в такива случаи се издават заповеди за спиране използването на съоръженията и се налагат санкции, които в зависимост от тежестта и естеството на нарушението са от 5000 до 25 000 лв.
"Нашите проверки обхващат следните няколко направления. Преди всичко изследваме налице ли е предварителната информация, която би трябвало да съдържа всички важни елементи относно безопасната експлоатация на съоръжението - възраст и допустими килограми на лицата, които биха могли да използват съоръжението, евентуални ограничения и забрани, свързани например с това да не се допускат лица, носещи остри предмети, както и придружаващите лица да бъдат на определено разстояние от движещите се елементи на даденото съоръжение.
На следващо място извършваме и документални проверки относно това дали са налице съответните доклади за съответствието на съоръжението с утвърдените стандарти, както и дали са налични още няколко важни документа, между които технически паспорт на съоръжението, както и разрешение за ползване, което в различните случаи може да бъде издадено или от главния архитект на съответната общинска администрация или от органите на строителния контрол", посочи още Маргаритов и добави:
"Тези проверки, като част от кампанията, ще бъдат особено интензивни в рамките на целия летен сезон, но и целогодишно като част от нашата приоритетна дейност за контрол върху безопасността на стоките и услугите константно ще бъдат извършване на територията на цялата страна."
Маргаритов припомни, че КЗП започва поетапно откриването на приемни по цялото Черноморие в големите градове и курортни комплекси. Те ще бъдат на разположение на гражданите включително и на открито за определени периоди от време, за да могат туристите лесно и бързо да получават информационни материали, да подават жалби и сигнали и да получават компетентни, експертни съвети.